KnirketeDør Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Da er det bare å begynne å tenke på sidemålseksamen da som for noen av oss blir den siste skriftlige eksamenen Hvordan skal dere forberede dere? Har dere tips til andre som lurer? Lenke til kommentar
foorex Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Henger meg på her. Skal ha nynorsk eksamen på fredag. Skal bli godt å bli ferdig. Lenke til kommentar
KnirketeDør Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Blir deilig å bli ferdig, men jeg synes aldri det er deilig å avslutte med en dårlig følelse. Regner med at det gjelder for andre også, men for at de som skal skriver innpå her skal være fullstendig skjerpa når det gjelder det grammatiske. Kan alle skrive på nynorsk i de neste innleggene og rette på de som skriver feil? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Vi har en nynorsk tråd, kommer link til den straks https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1231727&st=0#entry15699064 der er en førstepost som blir oppdatert. Endret 26. mai 2010 av morgan_kane Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 hehe, det er ikkje enkelt å skrive nynorsk. Nynorskbibelen.doc 19 sider som hjelpe deg godt på vegen. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Denna tråden er still going strong, selv etter at norskeksamen er slutt xD Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Det er no folk som skal ha sidemål eksamen i norsk. Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg valgte oppgave 3, der man skulle tolke teksten "Lillelord". Noen andre som er i samme båt? Jeg tok den, angra på det halvveis uti eksamen men da var det for seint. Tror jeg sto til 4 men ikke bedre... Skulle tatt artikkel Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 hehe, det er ikkje enkelt å skrive nynorsk. Nynorskbibelen.doc 19 sider som hjelpe deg godt på vegen. Du får min stemme som statsminister om du stiller! Siden det er skriftlig eksamen kan vi ha med alle hjelpemidler eller? Så jeg kan skrive ut Nynorskbibelen og bruke den sammen med orboka til å få en grei karakter. Må klore til meg en ståkarakter så lånekassa gidder å gi lån + stipend for universitet. Universitetet kunne ikke brydd seg mindre om jeg har norsk eller ikke på vitnemålet... gir mening Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Er du i "kunnskapsløftet" eller er du fra "Reform 94"? I "kunnskapsløftet" er det lov med alle hjelpemiddel uten kommunikasjon eller internett. Lenke til kommentar
Swolebraham Lincoln Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Er du i "kunnskapsløftet" eller er du fra "Reform 94"? I "kunnskapsløftet" er det lov med alle hjelpemiddel uten kommunikasjon eller internett. Heller ikke lov med oversettingsprogram. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Den stemmer men elektronisk ordbok er lov. Har ringt eksamen kontoret som bekrefta til meg over telefon at elektronisk ordbok er lov. Lenke til kommentar
Swolebraham Lincoln Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Ja, selvsagt er elektronisk ordbok lov. Oversettingsprogram != elektronisk ordbok. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Nyno er ikke lov, men Clue derimot er lov. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Wikipedia i nedlastet versjon er lov, sant? Lenke til kommentar
Trancefisken Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 dret meg ut på norsk skriftelig eksamen.. Har jeg mulighet for å ta denne på nytt en gang? når i såfall?.. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Wikipedia i nedlastet versjon er lov, sant? Hvordan oppgir man i tilfelle kilder? Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg valgte oppgave 3, der man skulle tolke teksten "Lillelord". Noen andre som er i samme båt? Tok den jeg også. Fikk ikke til mer enn ca 850 ord. Hva med dere andre som tok oppg 3? Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Wikipedia i nedlastet versjon er lov, sant? Hvordan oppgir man i tilfelle kilder? Alle kilder du bruker skal listes opp i en alfabetisk liste til slutt i oppgaven eller som vedlegg ved muntlig fremføringer. Kildelisten regnes som en del av oppgaven. Les denna du http://www.fvgs.info/bibliotek/oppskriftkildeliste.pdf Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Wikipedia i nedlastet versjon er lov, sant? det er lov, men skal være på pcn før du møter i lokalet da. minnepinner etc er strengt forbudt med mindre klarert med eksamensleder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå