erikgr92 Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Hei, for ca en uke siden gikk en av familiens bærbare pcer i bakken. Den skrude seg av da den gikk i bakken. Da jeg prøvde å skruden på var det som om skjermen ikke ville på (trode at det var en kabel som hadde løsnet, Men tokk ut og inn bateriet og da startet den som normalt. Men det ender ikke der for noen dager senere starter pcen i recovery modus + at skjermen er delt i mange bilder som viser det samme. Jeg må gjennopprette hele pcen. Jeg gjør dette og alt ser ut som det har ordnet seg. Helt til den starter i recorvery modus i gjen + det der med skjermen. Hvet noen hva det kan være er det hardisken som er feilen. Tror dere jeg kunne kjøpt en ny hardisk og byttet med den gamle og så vil den fungere? Endret 7. mai 2010 av erikgr92 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Det er garantert ikke harddisken som er primærsynderen, men har maskinen gått i bakken ville jeg tatt backup og byttet disken uansett, da denne trolig er gåen. Problemet med bildet kan like gjerne være skjermen, som hovedkortet og kan være mye vanskeligere og diagnostisere... Lenke til kommentar
Nissen123 Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hei, for ca en uke siden gikk en av familiens bærbare pcer i bakken. Den skrude seg av da den gikk i bakken. Da jeg prøvde å skruden på var det som om skjermen ikke ville på (trode at det var en kabel som hadde løsnet, Men tokk ut og inn bateriet og da startet den som normalt. Men det ender ikke der for noen dager senere starter pcen i recovery modus + at skjermen er delt i mange bilder som viser det samme. Jeg må gjennopprette hele pcen. Jeg gjør dette og alt ser ut som det har ordnet seg. Helt til den starter i recorvery modus i gjen + det der med skjermen. Hvet noen hva det kan være er det hardisken som er feilen. Tror dere jeg kunne kjøpt en ny hardisk og byttet med den gamle og så vil den fungere? Har du prøvd å montere opp på stasjonær skjærm prøv det hvis den ellers starter. Lenke til kommentar
erikgr92 Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 Vis jeg bytter disk, er det noe som da bare er bytte og kjøpe en DVD med w7 eller no. Hvordan gjør jeg det. Tror ikke det er skjermen da jeg tar recovery blir skjermen grei i gjenn men det er når PCen klikker og går tilbake i recovery modus den blir sik. Tror noen at jeg kan fikse dette elev. Da garantien uansett har gått ut. Kan jo kjøpe en ssd disk da jeg har tenkt å kjøpe det til en macbook en gang og vid det ikke funker bruker jeg den i macbooken. Lenke til kommentar
erikgr92 Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 TAKK for de svarene jeg har fått. Tror dere hovedkortet kan være løst? Kan hovedkortet bli ødelakt av et fall? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Det er nok ikke løst, men ødelagt.. Det at det løsner har lite å si, egentlig. Datamaskiner tåler ikke fall, så enkelt er det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå