Lixxon Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Heyhey folkens, takk for at dere tar turen innom. Jeg brukte mine penger på denne pc'n for 1 år 3-5 mnd ca.. Jeg synes det er en bra pc,- men nå som jeg har fått min stasjonære pc angrer jeg kjøpet, den ligger rett og slett på hylla. Hva tenker dere om den? Den ligger ute til salg på finn.no her er den; Sitat fra annonsen: Jeg ønsker å selge denne maskinen på grunn av lite bruk, det siste halvåret har den vært plassert i hyllekroken fordi jeg har fått meg en stasjonær pc. Den kostet nylig 8495 kr ved 28 desember 2008(har kvitering). den ble kjøpt 2-3 dager før nyttår så den er ikke noe særlig gammel. Som du kan se på noen av bildene er det blitt brukt eget tastatur for å forminske skader på tastaturet. Skriver slik som fra en annonse 2008/2009 som jeg har tatt vare på følgende informasjon står; 17" Bærbar gamer 4gb Ram 320 GB HDD Geforce 9600M-GT 1924 MB "Acer Aspire 7730G 17" For første gang får man en helt gamingbærbar til en så lav pris(8499 kr 2008/2009). Kraftig Intel Core 2 Duo T6400 prosessor, hele 4 GB RAM og 320 GB HDD. kraftig GFORCE 9600M-GT 1024 MB dedikert minne, DVD-brenner, Wireless_N trådløst nettverk, 6 cells batteri, webcamera, minnekortleser og windows vista home premium." Det var følgende informasjon som var oppgitt i annonsen. om det er en gaming bærbar kan diskuteres men den kjører en del spill... webcameraet er bra, det imponerte meg. Men som sagt jeg brukte den i et halvt år +/- veldig lite brukt når jeg tenker meg godt om. Jeg legger den nå ut ved salg for å se om det finnes noen som vil kanskje kjøpe den. Aldri oppdaget noen feil ved den,(eneste er at om du spiller på sommeren så blir den varm, -slik som de fleste laptopper blir?) 17" til laptop er vel et ønske blant noen? Kunne tenkt meg ha bruke den som en skole-pc men den er altfor stor og tung,- skole pc må max være 12" eller 15". Endret 7. mai 2010 av hernil Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Du kan ikke forvente å få tilbake 75% av det du betalte for maskin for ett og et halvt år siden. Det er kommet datamaskiner som er langt bedre til en rimeligere pris enn det du vil ha for den. Så prisen du forlanger er helt urimelig. Grovt tippet ville jeg sagt 1500 - 2000 kroner. PS. Les retningslinjene som hører til denne kategorien. Ligger link rett over innlegget ditt. Se hva som forventes av et godt emnefelt. Endret 7. mai 2010 av Orjanp Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Heisann! Jeg slengte like godt beskrivelsen inn i førstepost og fjernet linken til annonsen så vi slipper eventuelle missforståelser angående reklamering Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 Du kan ikke forvente å få tilbake 75% av det du betalte for maskin for ett og et halvt år siden. Det er kommet datamaskiner som er langt bedre til en rimeligere pris enn det du vil ha for den. Så prisen du forlanger er helt urimelig. Grovt tippet ville jeg sagt 1500 - 2000 kroner. PS. Les retningslinjene som hører til denne kategorien. Ligger link rett over innlegget ditt. Se hva som forventes av et godt emnefelt. Så denne maskinen som er slått av og på max 50 ganger i løpet av denne tiden ligger så lavt? I så fall er det bedre å beholde pc'en...? Heisann! Jeg slengte like godt beskrivelsen inn i førstepost og fjernet linken til annonsen så vi slipper eventuelle missforståelser angående reklamering Du fikk ikke med bildene Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Pcer faller fort i pris. Antall ganger du har skrudd den på har ingenting å si (Min er skrudd på ca 10 ganger da den kun startes om når jeg MÅ ) Hardwaren i din laptop er også heller laber i forhold til det man finner på markedet idag. Finner du en tulling på finn kan du kanskje klare å få 3000. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Du kan ikke forvente å få tilbake 75% av det du betalte for maskin for ett og et halvt år siden. Det er kommet datamaskiner som er langt bedre til en rimeligere pris enn det du vil ha for den. Så prisen du forlanger er helt urimelig. Grovt tippet ville jeg sagt 1500 - 2000 kroner. PS. Les retningslinjene som hører til denne kategorien. Ligger link rett over innlegget ditt. Se hva som forventes av et godt emnefelt. Så denne maskinen som er slått av og på max 50 ganger i løpet av denne tiden ligger så lavt? I så fall er det bedre å beholde pc'en...? Det er uinteressant hvor mange ganer den er slått på. Det er hva annet du får for pengene som er interessant. Hva ville du valgt? En gammel brukt maskin fra en privatperson, eller en helt ny og mye raskere maskin fra en (nett)butikk til en lavere pris? Tror svaret gir seg selv. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Solgte akkuratt samme PC, bare 15" versjonen (Acer 5930G), med omtrent samme specs, litt raskere skjermkort (GDDR3 minne, din har bare DDR2 minne) for 2000,- 1 år og 3mnd gammel. Perfekt stand, brukt kun i ferier. Så 2500-3000 er nok maks du kan forvente. Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 et spm utenfor emnet, skal oppgradere til win 7 bør jeg ta Win 32 eller Win 64 - hva fungerer best? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Ingen grunner til å ikke velge x64. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Heisann! Jeg slengte like godt beskrivelsen inn i førstepost og fjernet linken til annonsen så vi slipper eventuelle missforståelser angående reklamering Du fikk ikke med bildene Da kan du jo legge dem til selv. Det er dessverre slik ja, PC er en enda dårligere investering (prosentvis) enn bil, og faller fort i pris. Særlig en laptop appellerer mye mindre til meg hvis den er brukt mer enn et par uker/mnd. Likevel, det er jo ikke svak maskinvare på tross av at den er nesten halvannet år gammel. Jeg tror du skulle kunne klare å trekke 3000 på denne, men noe særlig høyere enn dette ser jeg som ganske urealistisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå