Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Faller ut av enktelte nettsider

Anbefalte innlegg

Har et problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Noen nettsider faller jeg bare ut av, selv om jeg har nett med bra dekning.

Dette gjelder spesiellt forum. Kvinneguiden.no og her. (gjelder min egen lap) Dete skjer når jeg skal poste et emne eller svare på et (noen ganger kan jeg svare, men ikke opprette nytt) Jeg kan stort sett se nettsiden, altså lese trådene.

Så fort jeg trykker på knappen "opprett nytt emne", faller jeg ut. Får meldingen "Dette webområdet kan ikke vises i IE". Hvis jeg trykker på "Diagnostiser tilkoblingsproblemer" kommer jeg ofte tilbake til nettsider og den finner ingen feil. De andre fanene faller ikke ut.

Dette gjelder både IE, FF og Chrome.

Kan heller ikke se vg.no sine videoer, men YouTube går greit.

Java og nettlesere er oppdatert.

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først bør du sjekke om det er et problem i selve forbindelsen. Jeg vil annbefale følgende test:

- Sett i gang en pinglog "ping www.vg.no -t -l 1000" i dos-ledetekst og så prøv å fremprovosere feilen mens du har vinduet åpnet på ene sidne av skjermen. Se om du mister forbindelsen eller ikke når det skjer.

Det vil fortelle oss om det er et problem i forbindelsen mot internett som gjelder helt generellt, eller om det er noe spesiellt enten knyttet til nettleserene eller evt. den spesifikke websiden. Da vil vi være godt på vei til å finne feilkilden.

-Stigma

Lenke til kommentar

Takk for svar. Nå får jeg svart på innlegg, men tror ikke det varer lenge. Testen viser bare: "Svar fra 195.88.54.16 byte:1000 tid: 20ms TTL=244" Hadde den oppe mens jeg var inne å postet et innlegg. Jeg falt ut av siden, men det skjedde ikke noe annet på testen.

Lenke til kommentar

Ok, da er det ihvertfall ikke noe med selve internettforbindelsen. Da er jeg faktisk litt usikker på hvor du bør sjekke videre. Jeg hadde en hunch on at det kanskje kan henge sammen med sikkerhetsinstillingene for nettleseren, men i så tilfelle så burde det jo ikke skje på alle sammen. Det må jo nesten være noe felles for alle nettleserene.

Håper noen andre kan komme med videre råd til deg.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...