Zachzi Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg har lagd et skjema som skal brukes til å sende informasjon til meg. Problemet mitt er at når jeg har fylt ut alle feltene i skjemaet å trykker send mail så får jeg ikke informasjonen. Det eneste jeg får er mailen, navnet og e-mail adressen. Kan noen si meg hvordan dette skal være slik at jeg får all informasjonen fra alle feltene ? Slik er filene: skjema.php: <form action="mail.php" method="post"> E-Post: <br><input type="text" name="epost" value=""><br> Navn: <br><input type="text" name="navn" value=""><br> Født: <br><input type="text" name="fodt" value=""><br> Sivil status: <br><input type="text" name="sivil" value=""><br> Utdannelse: <br><input type="text" name="utdannelse" value=""><br> Jobb: <br><input type="text" name="jobb" value=""><br> Hobby: <br><input type="text" name="hobby" value=""><br><br><br> Personlige Rekorder: <br><textarea rows=5 cols=40 name="rekorder"></textarea><br> Tidligere meritter: <br><textarea rows=7 cols=40 name="meritter"></textarea><br> Mål for sesongen: <br><textarea rows=7 cols=40 name="mol"></textarea><br><br><br> <input type="submit" name="submit" value="Send mail"> <input type="reset" name="reset" value="Nullstill"> </form> mail.php: <?php if($submit) { if($navn AND $epost) { $navn = $_POST['navn']; $epost = $_POST['epost']; $fodt = $_POST['fodt']; $sivil = $_POST['sivil']; $utdannelse = $_POST['utdannelse']; $jobb = $_POST['jobb']; $hobby = $_POST['hobby']; $rekorder = $_POST['rekorder']; $meritter = $_POST['meritter']; $mol = $_POST['mol']; $mottaker = "[email protected]"; $emne = "Informasjon"; $fra = "From: $navn <$epost>"; if(mail($mottaker,$emne,$fra,fodt,sivil)){ echo "Takk for at du tok deg tid $navn."; } } else { echo "Mailen kan ikke sendes fordi du lot noen felter stå tomme."; } } else { echo "Denne sida inneholder et mail-script. Du har kommet hit uten å fylle ut mail-skjema."; } echo "<a href="skjema.php">Tilbake</a>"; ?> Dette er første gangen jeg prøver PHP så vennligst hjelp Lenke til kommentar
magikern Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 feilen ligger nok her: if(mail($mottaker,$emne,$fra,fodt,sivil)){ den må skrives om til : if(mail($mottaker,$emne,$fra,$fodt,$sivil)){ men du bør lese om bruk av headers og mer generelt om mail på http://php.net/mail Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 feilen ligger nok her: if(mail($mottaker,$emne,$fra,fodt,sivil)){ den må skrives om til : if(mail($mottaker,$emne,$fra,$fodt,$sivil)){ Er Ikke denne helt lik da ? men du bør lese om bruk av headers og mer generelt om mail påhttp://php.net/mail Takk for tipset Lenke til kommentar
magikern Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 se nøyere på den så vil du se forskjellen, men jeg så at du har den samme typen feil mange andre steder også. Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 se nøyere på den så vil du se forskjellen, men jeg så at du har den samme typen feil mange andre steder også. steike. Så den feilen nå, ja. Har fått det til å funke nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå