Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en fryser under gaming.

Anbefalte innlegg

OCCT: CPU;

OCCT: LINPACK;

OCCT: GPU (1920x1080 fullscreen);

Kjørte alle stabilt (kun 15 min dog)

Men Powersupply testen faila. Linpack+GPU (1280x1024 windowed mode)

Fikk samme hendelse som jeg bruker å få i spill, bildet fryser, vrenger seg og så bluescreen. Men fikk "ny" bluescreen beskjed. "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et tap på 2.5% på 12V linjen, skal normalt gå bra(husk at dette er målt av software program, som ikke er det samme som å måle med et voltmeter), men at du kunne kjøre alle de andre testene greit, men ikke psu testen, ser ikke så bra ut for psu.

Du får kjøre 1 timers tester, også gpu:memtest, som jeg ikke kunne se du hadde kjørt. Hvis det går greit, men ikke psu testen eller spilling, da bør du kontakte selger av psu, og forklare hva du har prøvd!

"PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA", kan du google, og se første treff.

Lenke til kommentar

Jepps, har googla om bluescreen beskjedene jeg har fått, det meste peker på ram og eller drivere.

Fikk ikke kjøre GPU Memtest, den påstod at jeg trengte CUDA eller noe for det. :o

Får prøve 1 timers tester nå da.

Edit: Nå kræsja det etter ca en halvtime med CPU: LINPACK testen, dog jeg må innrømme at jeg surfa litt og sånt samtidig, men ja, burde forsåvidt ikke kræsje fordetom. Begynner å bli frustrert. :p

Endret av crabster
Lenke til kommentar

Ja, da er mest sansynlig ikke psu. Den fungerte på det gamle systemet, og du har fått krash med både LINPACK og prime95, og du har vel kontroll på hw temp under stress test. Du bør også la memtest kjøre hele natta, for å være helt sikker på ram er ok

I prime95 kjører du først Small som nesten ikke tester ram, og deretter In-Place som tester noe ram.

Har enda litt mistanke til bios bug, pga Phenom II x6 1090T

He he, mens jeg sitter å skriver dette, så sjekker jeg asus siden, det er kommet enda en ny bios til hk, Beta Version 0707, fix:

Crosshair IV Formula BIOS 0707

1.Enable SATA down mode support to fix the Samsung SATA2 HDD issue.

2.Enhance gaming performance.

3.Enable the support of DDRIII-2000 under full 4 DIMM configuration when using Thuban processor.

4.Enhance SATA6G performance

5.Enable fix CPU multiplier for 6-core processor when disabling [Cool and Quiet] in BIOS.

Lenke til kommentar

Jepps, har kontroll på temps og sånt.

Har installert OS på en annen disk nå, skal stressteste diverse nå og se om det kanskje kan være problemet, selv om det er tvilsomt.

Hmm, trodde 0801 var nyere enn 0707? :o

Lenke til kommentar

Okay. :)

Meen, nå har jeg som sagt installert på ny HD, og ting ser faktisk, tro det eller ei, lysere ut. Har iallefall spilt en god halvtime med Battlefield BC2 uten problemer nå. Får teste en stund til, så kjøre litt OCCT osv.

Smått morsomt om det har vært HD'n hele tida, hehe. Hadde jeg iallefall ikke forventa.

Edit: Eller kanskje ikke, låste seg etter en god times spilling. Iallefall mer stabilt nå enn før.

Og Asusupdate ville ikke flashe med 0707 fordi den er eldre enn 0801. :p

Endret av crabster
Lenke til kommentar

Hvis du har lyst å prøve 0707, så kan du prøve Asus CrashFree BIOS 3 utility (se 3.1.3 i manualen), sette inn hk dvd'en, og starte opp pc'en. Se om den flasher inn bios fra dvd, som er eldre enn 0801. Er ikke sikker på om dette fungerer, så lenge du har en ok bios på hk.

Lenke til kommentar

Orka ikke styre mer med det nå, vil spille litt før helgen er omme. :p

Skrudde fra hverandre og pakka hardwaren inn i sine respektive eskenr, får ringe dustin på mandag ja. :)

Kobla sammen igjen "gamle" pc'n nå, litt greit når ting funker problemfritt, hehe.

Lenke til kommentar

Håper det hjelper med nytt kort da.

Ser i forumet til Asus, at det er problemer med heatsink på northbridge. Den får ikke skikkelig kontakt med chipset. Og jeg kan ikke huske om du sjekket temp på nb!

The issue are the screw holders that are placed on the heatsink on the northbridge and southbridge. If you take it off, you will notice that there are two completely different sets of screwholders attached to the northbridge and the southbridge heatsink. The southbridge heatsink screwholders are a tad shorter than the northbridge screwholders, which keeps the nb heatsink from touching the chip itself. You can exchange them but then the sb heatsink won't be touching the chip. I have no idea what the hell Asus was thinking. I guess they ran out of screw holders so they had to use some different set and figured it would "somehow" work...

Lenke til kommentar

Håper det ja, Ask99. Hmm, tja, kjøleribbene\heatpipen på HKet var veldig varme å ta på, så aldri noe faretruende temperaturer i BIOS iallefall. Var vel eneste AOD som klarte å lese MB temp når jeg var i windows, og den var heller ikke noe særlig varm da heller.

Og Sigurd731, kjører samme 5870 kortet nå, men med anna hovedkort\ram\cpu, og det fungerer utmerket.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Huff og huff. :blush:

Fant ut at feilen hele tiden var at jeg prøvde å kjøre RAMen på 8-8-8-21 istedet for 8-8-8-24.

Flaut, rett og slett. Hehe.

Har OC'a til 4GHz nå og den er stabil med 9 timer prime95 blend, og gode to timers BF BC2 osv.

Så da er vel denne tråden.. løst.

:whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...