Gå til innhold

Hjelp meg å finne et grafikkort for gaming!

Long

Anbefalte innlegg

Hallo, godtfolk.

Først må jeg nevne at jeg er noob når det kommer til grafikkort, så dere er advart. Men ja, så tilbake til saken: Kan dere finne meg et godt grafikkort i prisklassen 1000-2000,-? Jeg vil spille spill som StarCraft II, Batman: Arkham Asylum og Bad Company 2.

Specs:

- Prosessor: AMD Athlon II X2 215 Processor, 2.70 GHz

- RAM: 6,00 GB

- Systemtype: 64 bit

Link til PC-en min - specsene er ikke helt identisk, men ganske tilnærmet

Er det sånn at jeg også må skaffe meg ny strømforsyning om jeg skal skaffe meg et nytt grafikkort? Og vil jeg få signal på skjermen når jeg setter inn det nye grafikkortet og skrur på PC-en (men så må jeg oppdatere driverne)?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

250W var visst maksgrensen på strømforsyningen. Får vel kjøpe ny strømforsyning da. Hørte at man skulle da ha 500-600W? Er det riktig? Og hvordan kan man beregne seg til det egentlig?

Jeg har da lagt til det grafikkortet som dere anbefalte til favoritter, men har dere noen billigere alternativer? :)

Takker for svar hittil. :D

Lenke til kommentar

Det kortet som gir mest for pengene rundt 1000 lappen er Radeon 5770. Med din maskin vil du kunne kjøre bad company 2 med ganske bra settings. (nesten max)

Ellers så syntes jeg 250w var fryktelig lite. et 5770 kort skal i teorien ikke bruke så mye strøm, men 250w vil jeg tro er for lite.

Når det gjelder beregningen av dette så kan du gå ut ifra at komponentene du allerede har krever ca 250w. Så kan du plusse på skjermkort og ekstra harddisker osv på dette.

Med ditt oppsett + et 5770 kort så holder det med 450w tenker jeg. Er dog ikke mange kronene opp til en på feks 600w som da vil være mer fremtidsrettet med sin mulighet til ekstra oppgraderinger.

Gå for en strømforsyning med litt kvalitet, feks: Corsair, Mist, cooler master, chieftec eller liknende.

Lenke til kommentar

Greit, da legger jeg også til Radeon 5770. Takker. Men jeg lurte på hva som er forskjellen mellom f. eks mellom disse to grafikkortene når de har nærmest identiske navn? Dessuten står det på bunnen på at det ene grafikkortet krever 600W. Er det 600W bare for selve grafikkortet eller omtrentlig sammenlagt for resten av PC-en inkludert grafikkortet?

Lenke til kommentar

Forskjellen er at det er to forskjellige produsenter som har laget kortet. Ofte kan det være kun klistremerkene som er forskjellen, ellers så kan kjøeløsningen være forskjellig. Resten er det samme. Vær obs på at du også får 5770 med 512mb minne, dette kan gå ut over ytelsen i noen spill.

Er du veldig opptatt av støy kan det være litt å hente på å velge Sapphire sin Vapor-x utgave av 5770 eller Msi Hawk.

600w er anbefalt strømforsyning for hele systemet. Dette tallet er ofte litt ovedrevent.

hardware.no har mål strømforbruket til et standard 5770 til 120w idle og 215w ved load.

Lenke til kommentar

Sapphire Radeon HD 5770-sammenlikning

Så den absolutt eneste forskjellen mellom de to kortene her er at den ene lager mye mindre støy? Vil bare bekrefte. Og er det noe betraktelig forskjell mellom Vapor-X og MSI Hawk? Og hvordan er støyen med det normale kortet? Er det liksom verre enn en X-Box 360?

Takker og takker for svar. Det har hjulpet veldig hittil. :)

Endret av MK-Card
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...