ESEL123 Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg har leta litt rundt på google, men jeg finner ikke betydningen av ordet fillern! Jeg vet hvilken samenheng det brukes i og alt, men jeg vil gjerne vite hva det faktisk betyr. Kan noen forklare (eller legge ut en link der det står forklart)? Lenke til kommentar
Warz Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg har leta litt rundt på google, men jeg finner ikke betydningen av ordet fillern! Jeg vet hvilken samenheng det brukes i og alt, men jeg vil gjerne vite hva det faktisk betyr. Kan noen forklare (eller legge ut en link der det står forklart)? Fillern er det samme som crap på engelsk, eller hva? I såfall blir fillern " Used to express anger or displeasure." altså det å uttrykke sinne/misnøye. Gjerne når noe går galt. Høres fornuftig ut. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 Kvifor i all verden ligg dette under 'mat og drikke'? Fillern er ein "mildare" versjon av faen. Lenke til kommentar
Ricomme Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Eg husker at når eg gikk i 7. Klasse, forklara læraren kva ”fillern” betydde, etter at ho nytta uttrykket ”fy fillern” i ein time. ”Fillern” er, eller var, rett og slett eit utrykk for ”byboms”; ein som går i fillete kler. Den som til einkvar tid var den mest fillete i byen, ble kalla Filler’n, eller Filleren: han som går i fillete kler. For dei meir overtruiske, kunne også ”filleren” vere eit uttrykk for fanden; sidan dei fillete ikkje var dei ein ble mest merksam på, kunne fanden spionere på folket i fillete kler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå