Spenis Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hei, eg liker veldig godt og lage/redigere filmer/videoer. det jeg mest gjør da er og lage kødde nyheter, men det jeg lurer på er hvordan kan jeg lage en nyhetsintro? (Slik som nrk og tv2 har ikke lik da!) Jeg mener at det skal være i bevegelse, ikke bilde for bilde. Håper dere fårstår hva jeg mener. Takk på forhond Lenke til kommentar
Axxxy Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) siden du lager filmer og er aktiv der, så anbefaler jeg deg å kjøpe: Adobe After Effects CS4. (vist du ikke har det allerede det koster ett par tusen, men det er verdt det. Det er ett ganske så avansert program, men du kan lage alt mulig der. (dette er bare noe jeg har hørt-->) har også hørt at store deler av Avatar filmen ble laget med hjelp av AE. Der kan du blant annet lage, demon fjes, introer (som du snakket om) kloning av ting eller deg selv, osv. så kan du bruke noe som kalles "motion tracking" der maskinen sporer opp ett spesiel punkt i filmen, og da kan du stabilisere film på det punktet, ellerså kan du feste en tekst / blod osv. på det punktet, og da vil teksten bli værende på samme sted i filmen, selv hvor mye kameraet beveger på seg. du finner mange gode tutorials og videoer på www.youtube.com også kan du finne litt kulere tutorials her www.videocopilot.net/ Endret 7. mai 2010 av Axxxy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå