Gå til innhold

Ubuntu 10.04 og ATI

Anbefalte innlegg

Tenker kjøpe ny bærbar PC, og ser at veldig mange av PCene har ATI-skjermkort (og Intel, men vil helst ikke ha det...). Så jeg lurer på om noen har erfaringer med ATI-skjermkort og 10.04? Har lest at det er mye trøbbel med drivere og få compiz til å fungere. Får dere det til å fungere? Og hvordan er egentlig ytelsen? Bør jeg bare gå for nvidia (selv om utvalget da er mindre)??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installerte Ubuntu 10.04 idag, dukket opp melding om installasjon av skjermdrivere. Skjermdrivere ble installert og Compiz fungerer rett fra boks. Ingenting å klage på, utenom at skjerm 1 ble til skjerm 2, men det var ikke verre enn å bare bytte på inne på CCC!

Dette er en stasjonær PC med HD4600-series. Har en Acer Extensa 7620 med ATI-etellerannet (nyere HD-kort) som også fungerte rett ut fra boks med 3D og greier. Så langt imponert.

Lenke til kommentar

Nice. Men dere har vel alle HD 4xxx-kort? Hadde fristet med en Acer TravelmateX med HD 5470-kort og 8 timers batteritid. Men såvidt jeg kan se på google er støtten for HD 5xxx-kort rimelig kjip... ingen her som har HD 5xxx-kort?

Lenke til kommentar

Vel det endte med at jeg kjøpte Aceren med HD 5470-kortet, selv om jeg hadde lest på GØGL at det var problemet ift. driverne. Men faktisk fungerte det out of the box! Har ikke prøvd å installere de proprietære driverne enda, tipper det bare vil fucke opp. Det fungerer jo allerede glatt med compiz, cairo-dock, osv. Kjører faktisk også flash-filmer med 1080p glatt i fullscreen! Et par andre mindre problemer, men generelt sett meget fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...