Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva er det mest ubrukelige du har lært på skolen?

Anbefalte innlegg

Hva var totalt bortkasted tid på skolen?

For min del:

Litteraturhistorie

(Da jeg var yngre så ville jeg inkludert historie generelt, men nå må jeg bite i det sure eplet og innrømme at det er greit å vite litt om hva som skjedde oppgjennom årene)

Dikttolking

Nynorsk

PS:

Dere som fortsatt er på skolen har et for kort perspektiv til å vite noe om dette enda (snakker av erfaring ( ...jeg ville protestert høylytt på denne påstanden om jeg gikk på skolen i dag)) ;)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse

Nynorsk, dikttolkning og andre lignende analyser kommer jeg neppe til å få bruk for... Religion vil jeg derimot si er nyttig, selv om det kanskje ikke er særlig spennende. Alt for mange fordommer knytta opp mot ulike religioner, det er greit å få et mer balansert inntrykk i blant.

Alt innen norskfaget som ikke er direkte relatert til grammatikk eller mal for skriving av forskjellige sjangere. F.eks historie om eventyr, barokken/rennesansen etc, Norrønt..

*Enig.

*Diktanalyse. Har aldri fått bruk for det.

*Tysk.

*Historie i engelsk. (Alt innen engelskfaget som ikke er direkte relatert til grammatikk eller mal for skriving av forskjellige sjangere.

*5-tallssystemet

Religion. End of discussion

Greit å lære hva folk rundt deg tenker. Samme hvor ignorante de er, så er det en fordel å kunne noe om det.

(Gjetter på at du fortsatt er i skolen)

Går på høyskole ja ;-)

Religionslæra jeg hadde var ubrukelig fordi læreren var veldig kristen. Vi lærte kun om kristendommen, hu fornektet ateisme og alle andre religioner og hu hadde ingen argumenter for hennes tro. :)

All matematikk, utenom det grunnleggende.

Sukk.

Alle som nevner analyse i norsk glemmer tydeligvis hvor viktig det er å anlegge seg analytiske ferdigheter, hvilket nettopp er hovedpoenget med analysen. Det er også en metode å utvikle resonneringsferdigheter. Noe som er svært greit å ha da dere faktisk er medlem av diskusjon.no.

Endret av wingeer
  • Liker 2

For min del må det ha vært jordbruk den korte tiden jeg gikk på jordbruksskolen før jeg hoppet over på allmenn.

At jorden skal holde ca 8 grader for perfekt tid å plukke poteter er ikke mye nyttig for meg å vite! Sansynligheten for at jeg skal bli potetbonde er meget lav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...