wingeer Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Eventyrene i biblen er jo ikke akkurat av god kvalitet heller. Mener å ha lest endel bedre eventyr . Dere er ikke dumme , bare overtroisk eller naiv ? Alt ligger vel i hvordan en velger å tolke det som står. Det er ikke alt som menes bokstavelig. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 noe av det som provoserer meg , er at det er millioner av mennesker som tror på eventyr. Skal liksom redde alle og enhver fra helvete , ingen må synde for da kommer de i helvete. Ber til guden sin om tilgivelse, hva er det for noe skuespill ? Vist prøver de kristne å bestemme. forpester land rundt om i verden med sine misjonærer og forkynnere. . Hvorfor skal jeg støtte noe så forkastelig som kristendom ? tvinger prester til å leve i sølibat, helt til den dagen de tilter å knuller en stakkars guttunge i ræva ? Gir mennesker traumer og andre grufulle flashbacks resten av livet. Rene Pedonettverket med en dæsj religion. Men ja, dette er en tråd om flere fag, ikke bare kristendom 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Ingen presser deg til noe som helst. Så hvorfor klager du. Men vet du hvor mange som tror på kristendommen, jødedommen eller islam, eller for andre religioner. Jo, det er mange. Så derfor lærer vi det. Lenke til kommentar
Erav Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Ingen presser deg til noe som helst. Så hvorfor klager du. Men vet du hvor mange som tror på kristendommen, jødedommen eller islam, eller for andre religioner. Jo, det er mange. Så derfor lærer vi det. veldig mange tror på doomsday 21 desember 2012: The Pole Shift. De sier også at dette har blitt forsket på og antas for å være rett blant veldig mange blir det fremdeles ikke undervist slik religion blir. Mayakalenderen har også spådd flere store katastrofer om jeg husker rett. Så hvorfor skal ikke dette undervises like mye? jeg trur det er ALT for mye religion i norske skoler. flere og flere gir mere 'faen' i religioner her i norge. Endret 27. juli 2010 av Erav Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Så tråden og tenkte religion skal jeg skrive med en gang. Ser flere har samme synspunkt. Jo mer man prakker på folk ting, jo mindre interessert blir man. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) tysk tysk tysk Endret 3. august 2010 av jj_89 Lenke til kommentar
Makri Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Nynorsk, 5-tallsystemet. Syntes egentlig norrønt var ganske så morsomt å lære jeg, får vite en del om tidligere kulturer og språkutvikling (og jeg hater språklære normally.) Endret 3. august 2010 av makri Lenke til kommentar
Fyllesjuk Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Nynorsk, mest ubrukelige faget noensinne -.- 1 Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Vil si RLE, men det er et gøy diskusjonsemne. Så det må vel bli matte etter barneskolen. Lenke til kommentar
frds Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Sett vekk fra nynorsk er nok læren om gud/jesu det mest ubrukelige jeg har lært. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Kunnskapen om at resistoren i avataren til Refsa er 170 kiloohm plussminus 10% med en temperaturkoeffisient på 100 ppm Det har jeg aldri brukt utenfor videregående Bortsett fra det, er det ymse norsk litteraturhistorie samt "han var sammen med hu som var søstra til ham" (Welhaven var sammen med Camilla Collett som var søstra til Wergeland)... Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Mest ubrukelige jeg har lært på skolen i forhold til tiden jeg brukte på å lære det: Komplekse tall, L'Hôpitals regler, Organisk kjemi m/reaksjoner og det hele... Mest ubrukelige jeg har lært om på skolen uavhengig av tiden jeg brukte på det: Problemene og vanskelighetene gymlærerern vår i siste året på videregående gikk gjennom mtp. skilsmisse. Dama møtte opp i halvparten av timene i siste semester og mesteparten ble brukt på å forklare at vi ikke måtte fortelle det til rektor fordi da ville hun miste jobben og dermed også barnet sitt til sin "gale ektemann". Hun langet ut om hvordan hun ikke lenger hadde strøm og vann hjemme eller bremser på bilen (!). Læreren gav oss mobilnummeret hennes slik at vi kunne ringe dersom hun ikke møtte til timen. Av og til resulterte det i at hun kom en halvtime senere iført vanlige klær og satte seg på tribunen og spiste boller og drakk cola. Hun fortalte oss også om hvordan alle de andre lærerne på skolen hadde et komplott sammen for å få henne sparket fordi de var misunnelig på at hun hadde bedre utdanning og var flinkere enn dem. Utdanninga som hun snakket om viste seg å være påskrytt, og hun nektet for å ha fortalt om det da en annen lærer konfronterte henne. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Må ha vært ganske intreresangt å hatt en slik lærer. Det trakiske er vel at det er flere av disse typene rundt om i Norge. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Vil si RLE, men det er et gøy diskusjonsemne. Så det må vel bli matte etter barneskolen. Når du nevner det er RLE egentlig ganske greit når det er diskusjon det går i. Å lære om at slik skjedde det og slik er det gjør meg dog kvalm. Lenke til kommentar
Zevs2k Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Det mest ubrukelige jeg har lært på skolen er definitivt nynorsk Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Mest ubrukelige jeg har lært på skolen i forhold til tiden jeg brukte på å lære det: Komplekse tall, L'Hôpitals regler, Organisk kjemi m/reaksjoner og det hele... Mest ubrukelige jeg har lært om på skolen uavhengig av tiden jeg brukte på det: Problemene og vanskelighetene gymlærerern vår i siste året på videregående gikk gjennom mtp. skilsmisse. Dama møtte opp i halvparten av timene i siste semester og mesteparten ble brukt på å forklare at vi ikke måtte fortelle det til rektor fordi da ville hun miste jobben og dermed også barnet sitt til sin "gale ektemann". Hun langet ut om hvordan hun ikke lenger hadde strøm og vann hjemme eller bremser på bilen (!). Læreren gav oss mobilnummeret hennes slik at vi kunne ringe dersom hun ikke møtte til timen. Av og til resulterte det i at hun kom en halvtime senere iført vanlige klær og satte seg på tribunen og spiste boller og drakk cola. Hun fortalte oss også om hvordan alle de andre lærerne på skolen hadde et komplott sammen for å få henne sparket fordi de var misunnelig på at hun hadde bedre utdanning og var flinkere enn dem. Utdanninga som hun snakket om viste seg å være påskrytt, og hun nektet for å ha fortalt om det da en annen lærer konfronterte henne. L'hôpitals er jo bare en enkel formel, og komplekse tall møter du i mange andre tekniske fag enn matematikk (hvis du skal studere ingeniørfag f.eks.). Både videregående og grunnskole er jo til for å gi deg allmennkunnskap innen norsk, matematikk, historie og andre felt. Det er ikke meningen at du skal få spisskompetanse innen ett område. Etter videregående kan du spesialisere deg innen det du er mest interessert i. Dette gjør jo at du vil lære en del "unødvendig", men du har vel i det minste lært hva du ikke skal studere? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 L'hôpitals er jo bare en enkel formel, og komplekse tall møter du i mange andre tekniske fag enn matematikk (hvis du skal studere ingeniørfag f.eks.). Jo, men jeg kan forstå at det er vanskelig å se nytteverdien av et slikt sterkt teoretisk resultat som L'Hôpital's regel. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Tja, ser på L'Hopital som ganske nyttig jeg. Ikke at jeg kommer på et praktisk eksempel i farten. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Vil si RLE, men det er et gøy diskusjonsemne. Så det må vel bli matte etter barneskolen. Når du nevner det er RLE egentlig ganske greit når det er diskusjon det går i. Å lære om at slik skjedde det og slik er det gjør meg dog kvalm. Joa, men må jo først lære noe om det før man kan diskutere. Ellers blir det som en Apple-VS-noe annet enn Apple diskusjon.. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Tja, ser på L'Hopital som ganske nyttig jeg. Ikke at jeg kommer på et praktisk eksempel i farten. Det er da et svært nyttig teoretisk resultat. Det benekter jeg ikke. Men det kan jo stort sett bare brukes når en vurderer grenseverdier. Det er vel kanskje ikke svært praktisk det heller? Selv om det er en nødvendighet for de praktiske anvendelsene av analysen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå