PapaSmurf Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hei PapaSmurf her. Jeg går på skole og jeg føler at jeg noen ganger lærer ting som er ubrukelig. Så jeg lurer på hva er det mest ubrukelig du har lært/lærer på skolen? Personlig mener jeg 5 og 2 tallsystemet. MVH: PapaSmurf Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Det kommer selvsagt an på hva man har lyst til å gjøre resten av livet. For min del er det mest ubrukelig jeg har lært: - Norrønt språk - Partikkelfysikk - Litteraturanalyse - Silverlight-programmering Kommer sikkert på mer etterhvert Lenke til kommentar
Populært innlegg Waco Skrevet 6. mai 2010 Populært innlegg Del Skrevet 6. mai 2010 Diktanalyse må være det mest ubrukelige, dette var når jeg gikk vk1 anleggsmaskinfører. 10 Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Skjønner ikke hvorfor folk mener analyse er unyttig. Slike ferdigheter kan lett overføres til andre områder i livet. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Analyse er viktig ja, men da kan man vel analysere noe som er relevant for interesser og videre utdanning? 6 Lenke til kommentar
Jaudu Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Det jeg ikke skjønner er hvorfor man i huleste skal lære om norrønt, og folkedikting osv på TIP (teknikk og industriell produksjon) det er så ubrukelig! Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Det er et par temaer i spesielt norsk jeg føler at er litt bortkastet tid, og jeg er ikke veldig fan av sidemål heller. Ellers er det mye jeg kan få bruk for, men 2-tallsystemet ser jeg ikke helt hva jeg kan bruke til enda, og det lille jeg husker kan da umulig være mye verdt. Lenke til kommentar
Erav Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Vil si at all brukt tid i musikk timene på ungdomsskolen var bortkastet tid for både meg og musikklæreren, dog drusa jeg 5er Endret 7. mai 2010 av Erav Lenke til kommentar
Arriba Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Kunst og håndtverk! Det du lærer der kan skeldent overføres til virkeligheten, da det meste er erstattet av maskinelt utstyr. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Det meste innen matte. Kommer aldri til å ha bruk for 80% av det jeg har lært innen matte på ungdomsskolen og VGS. Mest sansynelig. Veldig mye innen naturag også. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Bilde- og diktanalyse. Ingenting over, ingenting ved siden. Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Meh. ;_; Endret 22. januar 2012 av Yumekui Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Det meste innen matte. Kommer aldri til å ha bruk for 80% av det jeg har lært innen matte på ungdomsskolen og VGS. Mest sansynelig. Veldig mye innen naturag også. jeg er ikke helt "fan" av matte jeg heller, men jeg kan ikke si at det ubrukelig. du bruker jo stort sett matte til absolutt alt Lenke til kommentar
Coa Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Det meste innen matte. Kommer aldri til å ha bruk for 80% av det jeg har lært innen matte på ungdomsskolen og VGS. Mest sansynelig. Veldig mye innen naturag også. Hvis du ikke ønsker å hjelpe samfunnet fremover vitenskapelig er det helt greit. Så vi skal alle bli vitenskapsmenn, er det du sier? Lenke til kommentar
D02 Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Bilde- og diktanalyse. Ingenting over, ingenting ved siden. 100% enig. helt uinteressant. Endret 7. mai 2010 av D02 3 Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Så vi skal alle bli vitenskapsmenn, er det du sier? Enhver bør inneha prinsipielle kunnskaper om hvordan verden omkring oss fungerer. Det har ikke noe å si om du skal arbeide innenfor feltet eller ikke. Endret 22. januar 2012 av Yumekui Lenke til kommentar
Coa Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Enhver bør inneha prinsipielle kunnskaper om hvordan verden omkring oss fungerer. Det har ikke noe å si om du skal arbeide innenfor feltet eller ikke. Hvorfor det? Tredjegradsligninger, avanserte matteformeler, astroider, stjernestøv og lignende er for meg komplett uinteressant og jeg kommer garantert ikke til å få bruk for det meste jeg har lært verken i fremtidige yrker eller i det daglige. Grunnleggende matte og naturfag er som regel uhyrlig viktig, det skal jeg være enig i. Likevel er det mange som ikke har bruk for annet en netopp det grunnleggende, ikke det avanserte. Endret 7. mai 2010 av Coa Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Jeg har god bruk for totallsystemet. Kanskje ikke så grusomt ofte, men det har virkelig forenklet en del arbeid. Noen av de mer ubrukelige tingene jeg har lært må vel være følgende: - At en asynkronmotor som er ubelastet oppnår fult turtall på under to omdreininger ved direktestart. - Fader vår (bønnen). Den er forsåvidt glemt og fortrengt. Men den ble lært en gang. Så det teller. - Og nå kommer jeg ikke på noe spesielt som har vært ubrukelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå