Carpe Dam Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg har et MSI X-58 Pro-E som jeg har kjøpt fra NetShop Det har ligget i testbenk, og selv da får jeg temps på IOH opp i 100 grader ved tekstbehandling. Skal etter hvert sette det inn i et Lian-Li PC-A05NB, og da regner jeg med at det blir litt høyere temp. Problemet er at Intel sier at 100 grader er null stress, risikerer jeg da at jeg får det tilbake med en regning på 700+ for at de skal si at jeg ikke har noe å syte over? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Så lenge det er innenfor spec, og det er stabilt ser jeg ikke problemet? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Var visstnok det NetShop også mente, jeg får pakken i retur og så får vi se. Min mening er at når jeg jevnlig ligger i 80+ med stock intel-kjøler og på testbenk, og lukter på 100 grader av og til, så kan det umulig gå bra når jeg setter på en Noctua-kjøler og putter den inn i et av de trangeste ATX-kabinettene som er. Men jeg får se, godt mulig jeg bare gir blanke i hele Netshop og kjøper en tredjeparts kjøler. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Iflg intels design guide er IOH tc-max = 95°C Vedvarende 100° er en issue iflg Intel (>96°) og kvalifiserer til RMA for utbedring av kjøleløsningen , eller nytt kort. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Fikk den tilbake med ny kjølepasta, er nede på "bare" ~80 nå. Får se om jeg gidder å tenke noe mer på det. Slapp iallefall å betale, var mest bekymret for å måtte legge ut like mye som kortet var verdt bare for å få døra i trynet. Kudos til Netshop for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå