Gå til innhold

BK: Blondie vs boms

Anbefalte innlegg

Her er 3 bilder fra dagens bytur. I dag kjøpte jeg meg A500 og en meget fin linse, 16-105, som tydeligvis er knivskarp. Er meget fornøyd med mine første bilder fra dette kameraet, ikke minst siden det er mitt første speilrefleks noensinne (har lekt med de før).  Pick of the day ble dette BW bildet, av en gedrunken boms og en lekker blondine. Kontraster gjør seg best i sort hvitt.

Noen tips til forbedringenr? Noen som må gjøres i CS4? Jeg har vært inne på curves, trykket auto, sett om jeg har likt det og muligens behold det, samt sharpened de en smule.

* Bilde nr 1 fjernet.

Nytt bilde av humle istedefor bilde 1 ;)

Endret av cFc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg likte det første bildet svært godt, man suges inn mot ansiktet hennes som jo er veldig uttryksfult og spinner seg fort endel tanker rundt situasjonen.

Det jeg dog lurer på er om det er tillat å publisere denne typen bilder uten motivets samtykke? Damen er hovedfokus i bildet, hun er lett identifiserbar og man vil i tillegg fort tillegge henne egenskaper og personlighet som hun ikke vil like. Det er sikker noen som kan reglene for dette bedre enn meg som kan gi svar.

Lenke til kommentar

Det første bildet syns jeg var utrolig bra. Tenkte å nevne at du skulle ta et litt tettere utsnitt slik at firkanten nede i høyre hjørne forsvant, men så la jeg merke til versjonen i spoiler. Mye bedre.

Det andre var litt kjedelig, fine farger og bakgrunn, men jeg syns ikke midtstillingen av motivet fungerer i det hele tatt.

Det siste er en god ide, men her tror jeg det kunne vært en del å hente hvis du hadde flyttet deg litt til høyre, slik at benken og menneskene kom til venstre for fontenen (eller motsatt vei for den del). Ved å dele opp bildet med fontene på ene siden og menneskene på andre siden så tror jeg bildet hadde blitt bedre.

Lenke til kommentar

Jeg likte det første bildet svært godt, man suges inn mot ansiktet hennes som jo er veldig uttryksfult og spinner seg fort endel tanker rundt situasjonen.

Det jeg dog lurer på er om det er tillat å publisere denne typen bilder uten motivets samtykke? Damen er hovedfokus i bildet, hun er lett identifiserbar og man vil i tillegg fort tillegge henne egenskaper og personlighet som hun ikke vil like. Det er sikker noen som kan reglene for dette bedre enn meg som kan gi svar.

Takker for svar alle. Jeg ser poenget om lovligheten, jeg skal se om jeg kan få spurt ut en moderator om dette, så får jeg heller fjerne det.

Johnny, godt poeng. Skal se å få skillt motivene bedre neste gang. Fontenen kunne vært en heller nøytral og mindre skarp bakgrunn for å få disse to mer i fokus.

Lenke til kommentar

.....

Takker for svar alle. Jeg ser poenget om lovligheten, jeg skal se om jeg kan få spurt ut en moderator om dette, så får jeg heller fjerne det.

...

Det vel dette du har å forholde deg til:

http://www.datatilsynet.no/templates/article____881.aspx

Personlig skal jeg ikke tolke noe for deg, men jeg vet at jeg hadde følt meg "krenket" dersom jeg så et slikt bilde av meg selv på nettet som jeg ikke visste om/hadde godkjent.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Han derre bomsen der spiser duer og måker og annet han får fatt på. Skinner veldig tydelig igjennom hva både hun jenta og han gutten mener om han, avskyen ligger tydelig utenpå. Jeg ville revurdert dette bildet med tanke på personvern, Bergen er for lite til at noen ikke kjenner noen som kjenner noen..

Lenke til kommentar

Ser den, nå har jeg jo redigert bildet ferdig, så det er ikke noe vits i å ha det her mer så jeg fjerner det likegreit og erstatter det med et uskyldig humlebilde.

Men igjen, det var et veldig godt bilde. Synd sånnsett at du ikke får vist det frem :-)

Lenke til kommentar

Får å komme til min flikr, må du inn på min profil her eller via min facebookprofil, så må du bla deg gjennom alle bildene for å finne akkurat det. Jeg tror det er tilstrekkelig gjemt unna offentligheten til at det skal kunne bli kjørt opp negativt mot enkeltindivider. Jeg tror ikke dette bildets blotte eksistens gjemt unna er så utrolig farlig så jeg vurderer det som helt greit ;)

Dessuten er ikke bildet SÅ ille, og det er tross alt en naturlig reaksjon når man ser en ropende fyllikk noe de aller fleste forstår.

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...