Gå til innhold

Kan noen overbevise meg om HTC Desire?

56 stemmer

1. 1. HTC Desire eller iPhone 4G?

Anbefalte innlegg

Har lenge vurdert ny telefon, og jeg har tenkt en del på iPhone 4g. Ulempene med den er jo at den ikke kommer før om noen månededer og at den blir fort veldig dyr. Har en iPod touch 64 gb så jeg trenger vel egentlig ikke en telefon med mp3 spiller.

Så mitt spørsmål er... noen som kan overbevise meg for å gå for Desire og ikke 4G?

- Bendik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja fysj, den er firkanta.. Nei vent... :p

Uansett. Det er opp til den enkelte å finne ut hvordan telefon som passer dem.

I essensen er vel en iPhone og en Desire relativt like. De er begge smart telefoner, de har begge et lass med nyttefunksjoner og de har begge et bredt utvalg av gratis og betalprogrammer.

Jeg kjøpte meg en Desire (den er på vei!) litt fordi jeg ikke kan fordra Apple og hvordan de oppfører seg.

(les: problemer med reklamasjoner/garanti, sensur av appstore, sikkert masse andre ting jeg har lest igjennom tidene som har bidratt til min oppfatning og mine synspunkter om det firmaet)

Jeg er iallfall stolt av å ikke ha noen produkter fra Apple.

Lenke til kommentar

Vel i følge avstemningen (som er offentlig), har du jo allerede bestemt deg.

Desire er jo jævlig stygg da.

Det er fordi jeg syntes at Apple sin plattform per i dag er sterkere enn Android sin. Med iPhone 4G blir det vel enda bedre. Mange liker ikke Apple pga forskjellige ting de leser på nettet og deretter forhåndsdømmer hvert eneste produkt de lanserer. Det beste er som alltid å prøve ut begge produktene, selv om det kan være vanskelig.

Endret av ahpadt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan bare underskrive på at garantisaker osv er et mareritt med Apple. Vi har en haug med reklamasjoner på iPhone i allefall og svært ofte er det fuktskade. Frustrerende for alle parter. Forøvrig er det utrolig kjedelig med de låste standardene til iPhonen, det er hovedgrunnen til at jeg ikke velger den. Det at man f.eks. ikke kan synce musikk med flere pcer osv. På Desire kan man velge Drag and Drop, eller evt en løsning som Doubletwist om man er fan av itunes looken.

Alt i alt er jeg i allefall knallfornøyd med Desire, og utifra de touchtelefonene jeg har hatt/hatt mye med å gjøre er det den beste hittil. Når det gjelder designen så er ikke Desire en designperle, men den ligger utrolig godt i hånden, og om 4g får det utseende som ble lekket så er ikke akkurat den fantastisk heller.

Pris er også et aspekt, da en iphone koster over 4800 totalt (den nye blir sikkert ikke billigere enn dagens 3Gs) , mens man kan få en Desire til litt omtrent 3600 med abo totalt (mulig det er billigere på nett enn i butikken vår dog).

Lenke til kommentar

Vel i følge avstemningen (som er offentlig), har du jo allerede bestemt deg.

Desire er jo jævlig stygg da.

Det er fordi jeg syntes at Apple sin plattform per i dag er sterkere enn Android sin. Med iPhone 4G blir det vel enda bedre. Mange liker ikke Apple pga forskjellige ting de leser på nettet og deretter forhåndsdømmer hvert eneste produkt de lanserer. Det beste er som alltid å prøve ut begge produktene, selv om det kan være vanskelig.

Snakket hovedsaklig til TS :)

Lenke til kommentar

Når jeg tar opp min nexus one (temmelig lik desire), har jeg flere ganger fått høre at jeg har en "syk telefon" (positivt)...

Dessuten liker jeg android mer enn apple os, hadde iphone før nexusen og kommer ikke til å gå tilbake...

Iphone os er riktignok ekstremt enkelt og oversiktlig, men mangler mye frihet som man ikke har så lett for å se før man har prøvd android en stund! ...

Etter min mening virker iphone 4g klumpete, dessuten har den ikke flash støtte, noe som kommer med android 2.2...

Lenke til kommentar

Kan bare underskrive på at garantisaker osv er et mareritt med Apple. Vi har en haug med reklamasjoner på iPhone i allefall og svært ofte er det fuktskade. Frustrerende for alle parter. Forøvrig er det utrolig kjedelig med de låste standardene til iPhonen, det er hovedgrunnen til at jeg ikke velger den. Det at man f.eks. ikke kan synce musikk med flere pcer osv. På Desire kan man velge Drag and Drop, eller evt en løsning som Doubletwist om man er fan av itunes looken.

Alt i alt er jeg i allefall knallfornøyd med Desire, og utifra de touchtelefonene jeg har hatt/hatt mye med å gjøre er det den beste hittil. Når det gjelder designen så er ikke Desire en designperle, men den ligger utrolig godt i hånden, og om 4g får det utseende som ble lekket så er ikke akkurat den fantastisk heller.

Pris er også et aspekt, da en iphone koster over 4800 totalt (den nye blir sikkert ikke billigere enn dagens 3Gs) , mens man kan få en Desire til litt omtrent 3600 med abo totalt (mulig det er billigere på nett enn i butikken vår dog).

Har tenkt å kjøpe på netcom.no med youngtalk. Blir da 3099,-

Lenke til kommentar

Vel ja, den koster 3099,- men man må jo medberegne 200,- i mnd. selv om man riktignok kan bruke dette beløpet. Var som sagt at det ble rundt 3600 abonnementsavgiften og alt inkludert. Altså billigere enn å kjøpe den uten abonnement, og heller ikke operatørlåst. Selvfølgelig litt bry å betale mnd avgift, men for gjerrigknarken blir det billigere. :p

Lenke til kommentar

Vel ja, den koster 3099,- men man må jo medberegne 200,- i mnd. selv om man riktignok kan bruke dette beløpet. Var som sagt at det ble rundt 3600 abonnementsavgiften og alt inkludert. Altså billigere enn å kjøpe den uten abonnement, og heller ikke operatørlåst. Selvfølgelig litt bry å betale mnd avgift, men for gjerrigknarken blir det billigere. :p

mamma som betaler abonnementet, så jeg betaler kun for telefon :)

Lenke til kommentar

Når jeg tar opp min nexus one (temmelig lik desire), har jeg flere ganger fått høre at jeg har en "syk telefon" (positivt)...

Dessuten liker jeg android mer enn apple os, hadde iphone før nexusen og kommer ikke til å gå tilbake...

Iphone os er riktignok ekstremt enkelt og oversiktlig, men mangler mye frihet som man ikke har så lett for å se før man har prøvd android en stund! ...

Etter min mening virker iphone 4g klumpete, dessuten har den ikke flash støtte, noe som kommer med android 2.2...

Hehe har hatt nexus one siden release, og får ofte den tilbakemeldingen fra folk som prøver telefonen min, også fra iPhone-brukere.

Har også prøvd Desire, men synes den føles litt seigere i bruk, mulig dette er pga Sense UI (som jeg ikke ser noe grunn til å ha med Android 2.1 og oppover).

Når jeg prøver en iPhone nå føler jeg at jeg sitter med en litt gammeldags telefon. Har blitt så vant til nyttige widgets og lysstyrken og oppløsningen i nexusen. Samt multitasking som jeg ikke skjønner man kan klare seg uten.

Uttaler meg ikke om iPhone 4g da jeg ikke har prøvd den :p

Lenke til kommentar

Når jeg prøver en iPhone nå føler jeg at jeg sitter med en litt gammeldags telefon. Har blitt så vant til nyttige widgets og lysstyrken og oppløsningen i nexusen. Samt multitasking som jeg ikke skjønner man kan klare seg uten.

Multitasking blir nok et must for Apple-folket også i det neste generasjons iPhone slippes. De fleste features iPhone har fått etterhvert har jo vært fullstendig unødvendige helt til de dukket opp på iPhone :)

Interessant det du sier om at Desire føles seig i forhold til Nexus One. Etterhvert som jeg leser mer og mer om disse to telefonene så heller jeg mot å ville ha valgt Nexus One selv. Det hadde vært fett om Google slapp en ny Nexus med touch-tastatur snart, men det skjer vel ikke på en stund, siden neste modell visstnok skal ha fysisk tastatur.

Lenke til kommentar

Hehe har hatt nexus one siden release, og får ofte den tilbakemeldingen fra folk som prøver telefonen min, også fra iPhone-brukere.

Har også prøvd Desire, men synes den føles litt seigere i bruk, mulig dette er pga Sense UI (som jeg ikke ser noe grunn til å ha med Android 2.1 og oppover).

Uttaler meg ikke om iPhone 4g da jeg ikke har prøvd den :p

Jeg synes dagens iphone har svært dårlig oppløsning på skjermen, lysstyrke også... dessuten virker den treg..

Det med at led- skjermen er så dårlig som noen skal ha det til i sollys er bare bullshit... sku opp lysstyrken og finn skygge, da leser man skjermen helt fint på en veldig lys sommerdag! Kan ikke si at lcd skjermer er noe bedre... (nexusen er også fin å skrive med... som jeg gjør akkurat nå^^)

Lenke til kommentar

iPhone har den samme skjermen enda som på den orginale som ble gitt ut i 2007. Selvfølgelig er den ikke like bra som det på dagens telefoner. At du mener at telefonen er treg får være opp til deg. Du er relativt alene om å mene det.

I juni så alt endret uansett.

Endret av ahpadt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig i at iPhone ikke føles treg, merkelig påstand. Nå har jeg ikke prøvd de absolutt beste Android-telefonene, men konas iPhone 3GS er jevnt over hakket smoothere enn min HTC Legend. Og AMOLED-skjermen er helt grusom i sollys - nå har jeg riktignok slått av dynamisk lysstyrke, og jeg gidder ikke manuelt tweake opp lysstyrken til maks når sola skinner, men såvidt jeg husker var den uansett ikke spesielt bra i direkte sol, selv med lysstyrken på maks.

Nei, det må nok Super-AMOLED til for å få noe særlig bra bilde når sola steiker. Det er ikke tidenes mest irriterende problem forsåvidt, men litt kjipt er det jo å stå der og myse om man får en melding el.l.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...