theama Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hei Jeg fikk ikke opp harddisken min i bios, så jeg tok den ut (etter å ha sjekket ledninger og det der) og det så slik ut: Er kretskortet svidd? Jeg kjøpte den fra komplett, er det sjans for at de kan fikse den? Megakjipt å miste all dataen på disken. :/ Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg kan ikke se noe feil på det kortet. Lukter det svidd? Lenke til kommentar
theama Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Å? Sammenliknet med dette bildet synes jeg den ser litt "sliten" ut. Spesielt det området med sirkelen i rektangelet. Forslag til hvorfor den ikke dukker opp i bios? :/ Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Lukt på den. Svidde kretskort lukter uhm... svidd. Det er ikke helt uvanlig at loddinger ser litt rare ut og jeg kan ikke se noe tegn til varmeutvikling rundt loddingene, men det er ikke verdens skarpeste bilde så jeg kan jo selvfølgelig ta feil. Lenke til kommentar
theama Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Den luktet svidd da den først streiket, men nå lukter den ingenting. :/ Skal ta et bedre bilde i morgen, og prøve å se om den dukker opp i bios på en annen PC. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Da er den sannsynligvis skadd. Og ingen databutikker i Norge reparerer fysisk disker, så du kan vinke farvel til dataene på disken da du bare får en ny disk i bytte. Ibas kan nok fikse det for deg mot en klekkelig haug med penger. Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hvis data på disken er utrolig viktig, er det verdt et forsøk å bytte ut kretskortet med et annet fra en identisk harddisk. Firmware må være samme versjon, så dess nærmere serienummer på disken du bytter kortet med, dess bedre. I mange tilfeller er dette hva IBAS og andre selskaper prøver først. Jeg har byttet kort slik en gang, med 100% suksess. Det forutsetter selvsagt at motorikken, platelagrene og alt annet på disken er ok, og at feilen ligger i kretskortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå