DrFaceless Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg får starta maskinen, men det tar fryktelig lang tid (vi snakker om 10-15 minutter i forhold til tre-fem) skjedde etter jeg sletta de gamle skjermkortdriverne og satte inn et 5770. ATI Catalyst center crasher når jeg instalerer den. Fargene vises feil, fargene har et lyseblått skjær over seg. Hadde nVidia 9600GT før dette skjedde, hadde ikke problemet da. Folk fra Toms Hardware sa at PSUen min skal dra skjermkortet, info om psuen: http://i352.photobucket.com/albums/r331/Busterkid94/DSC_0052.jpg Jeg så at det kanskje hjelper å resette BIOS/instalere en ny versjon ettersom skjermen er svart lenge etter "lastinga" hvis dere skjønner (feil ord for det, er det bootinga?) Håper noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg får starta maskinen, men det tar fryktelig lang tid (vi snakker om 10-15 minutter i forhold til tre-fem) skjedde etter jeg sletta de gamle skjermkortdriverne og satte inn et 5770. ATI Catalyst center crasher når jeg instalerer den. Fargene vises feil, fargene har et lyseblått skjær over seg. Hadde nVidia 9600GT før dette skjedde, hadde ikke problemet da. Folk fra Toms Hardware sa at PSUen min skal dra skjermkortet, info om psuen: http://i352.photobucket.com/albums/r331/Busterkid94/DSC_0052.jpg Jeg så at det kanskje hjelper å resette BIOS/instalere en ny versjon ettersom skjermen er svart lenge etter "lastinga" hvis dere skjønner (feil ord for det, er det bootinga?) Håper noen kan hjelpe meg. Her er en link: http://www.guru3d.com/category/driversweeper/, forsøk å følge den ved å kjøre Driver Sweeper for å fjerne alle drivere. Etter det kan du installere ATI driverne på nytt. Lenke til kommentar
DrFaceless Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg får starta maskinen, men det tar fryktelig lang tid (vi snakker om 10-15 minutter i forhold til tre-fem) skjedde etter jeg sletta de gamle skjermkortdriverne og satte inn et 5770. ATI Catalyst center crasher når jeg instalerer den. Fargene vises feil, fargene har et lyseblått skjær over seg. Hadde nVidia 9600GT før dette skjedde, hadde ikke problemet da. Folk fra Toms Hardware sa at PSUen min skal dra skjermkortet, info om psuen: http://i352.photobucket.com/albums/r331/Busterkid94/DSC_0052.jpg Jeg så at det kanskje hjelper å resette BIOS/instalere en ny versjon ettersom skjermen er svart lenge etter "lastinga" hvis dere skjønner (feil ord for det, er det bootinga?) Håper noen kan hjelpe meg. Her er en link: http://www.guru3d.com/category/driversweeper/, forsøk å følge den ved å kjøre Driver Sweeper for å fjerne alle drivere. Etter det kan du installere ATI driverne på nytt. Jeg antar at det bare var nVidia driverne som skulle fjernes så det var de jeg fjernet. Det er ingen forskjell og dataen krasjer fortsatt når jeg instalerer ATI driveren, til og med i safe mode. Kan du fortsatt hjelpe? Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Prøvd å avinstallere driverne i Safe-mode? Både i avinstaller programmer menyen, for så å gå i enhetsbehandling for å finne igjen skjermkortdriverene der å slette dem fra den også. For mest sannsynlig så ligger driverne fra det gamle grafikk-kortet ditt enda der. Så du må inn i enhetsbehandling etter du har slettet ALLE grafikkdriverne du finner. Både de nye og de gamle. Så "avinstallerer" du alle grafikk driverne fra enhetsbehandlingen også.. Prøv det;) Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Fjern alle Nvidia og ATI drivere. Jeg har hatt mange problemer med oppgradering Nvidia->ATI og omvendt hvis jeg ikke fikk fjernet alt av gamle drivere. Programmet sletter også nøklene i registeret. Lenke til kommentar
DrFaceless Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Har slettet alle driverne, også sletta driverne jeg akkurat instalerte. Kan noen linke meg de nyeste driverne til ATI XFX 5770 og alt jeg trenger for å kunne bruke det kortet? CDen som fulgte med fungerer ikke siden explorer ikke funker som den skal... Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Gå inn på ati.com, er ikke mulig å gi deg en korrekt link når jeg ikke vet hva slags OS du har. Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Du har husket på å sjekke at du har Microsoft .NET Framework? The CATALYST Control Center requires Microsoft .NET Framework prior to installation. The CATALYST Control Center is an application that allows you to control the configuration of your ATI product. You can verify that you have the .NET Framework by checking in the Add/Remove Programs list in the Control Panel. If the .NET Framework is not listed, please download, and install before proceeding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå