dj_vega Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hei. Jeg eier en 1995mod KIA SPORTAGE MRDI. Det er en kjekk og spesiell bil, men idag når vi var ute å kjøre opplevde vi noe rart. Vi kjørte opp en bakke og det var som drakraften kom og gikk under hele oppover bakken. Vi fortsatte et par hundre meter til der den valgte å stoppe. Vi lot den stå før vi skulle ta opp en bakke til. Her var det samme problemet og bilen ville ikke mer. Den hadde strøm på batteriet også. Kan legge til at bensin måleren viste 1 strek før resservemåleren. Min venn, som forøvrig hjalp å dra den de siste 500m hjem mente at det kunne være bensinpumpa som fjuska og at bensinen samlet seg i feil ende av tanken når det var lite bensin, slik at den derfor ikke fikk bensin når den skulle opp. Har dere noen råd? tips? ledetråder? Kan legge til at følgende har vert byttet siden vi kjøpte den i julen 09. Ny Registerreim Ny Topp Ny Topppakning Nytt Eksosanlegg Montert Termostat Ny Clutch Nytt Styrestag Ny Vindusheis venstre bak Nye Tennplugger (Mai 10) Nytt Batteri Ny Katalysator Nye dempere - Bakluke Nye Solskjermer Kjøpt instruksjonsbok Takk for svar Lenke til kommentar
KloverV Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 som din venn sa. så høres det ut som bensinpumpa di er på vei til å gå. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 som din venn sa. så høres det ut som bensinpumpa di er på vei til å gå. Ja, det er en mulighet det ja. Jeg skal sjekke opp litt mer idag. Prøvde å bytte bensinfilteret og se om det hjelper... Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Hei. Jeg lurer på om det rett og slett er kondens i tanken. Idag fylte jeg tanken ca 5liter, og da vi stoppen i en bakke hos en venn så dauet den ut. Men da min andre venn som kjørte bilen rant den litt frem slik at den stor bent så startet den slik at den at han fikk rygget den opp. Jeg valgte derfor å etterfylle 10-12 liter. Noe som gjorde at den gikk som normalt. Men før jeg kan si om det bare var det tenkte jeg å få den fult opp helt. Og ta en liten langtur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå