Gå til innhold

nextgentel med egen modem

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har snakket med nextgentel og de sa ja at en kan bruke engen modem men uten støtte fra dem.

Søkte litt rundt og fant ut at D-Lnk DSL-2640B wire-less g ADSL2+ modem ruter hadde mulighet for å settes opp med ngt Internett.

Kjøpte en sist uke og har prøvd meg frem men ikke fått til, det jeg lurer på er om noen har bruker egen modem på ngt nett? er det mulig eller tullet de på ngt med meg bare?. jeg ønsker helst ikke å sette opp bridge pga da har jeg 2 enheter, vil helst ha alt i en box og en box som er mitt.

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ringer dem opp igjen så sier de akkurat hvilke innstillinger du må gjøre for at det skal fungere :)

Har gjort det samme selv da jeg ble møkk lei speedtouch og annet dritt de sendte meg.

Takk skal prøve igjen, for håpe jeg støtter på en snill medarbeider :)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å ringe dem, det er langt fra sikkert du treffer på den "riktige" medarbeideren.

Det du trenger er PPPoE-brukernavn og passord.

PPPoE-brukernavet ditt er ditt P+kundenummer, minus 10000. Altså om kundenummeret ditt er 99999, er brukernavet ditt for PPPoE P89999.

Passordet er "aktiveringspassordet".

Det stod i brevet som fulgte med routeren du fikk fra NGT.

VPI/VCI skal normalt sett være 0/100. Om du ikke får sync med DSLAM (ikke lys på DSL-lampa), bruker du 8/35.

Lykke til med oppsettet. :)

Lenke til kommentar

PPPoE-brukernavet ditt er ditt P+kundenummer, minus 10000. Altså om kundenummeret ditt er 99999, er brukernavet ditt for PPPoE P89999.

[...]

VPI/VCI skal normalt sett være 0/100. Om du ikke får sync med DSLAM (ikke lys på DSL-lampa), bruker du 8/35.

Hm, denne formelen er nok ikke altid gyldig?

Hos meg går det bra med username = kundenummer. Men det går også med P(kundenummer-3710000). :hmm:

Fritz!Box'en min kjenner igjen VPI/VCI automatisk men 1/32 er default.

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å ringe dem, det er langt fra sikkert du treffer på den "riktige" medarbeideren.

Så rett så rett ga opp etter 2 forsøk. Det var ikke noe hjelp å få fra dem.

PS: Sjekk at routermodemet støtter Annex_B som brukes i Norge.

Annex_B da har jeg ett problem, for bare returnere til dustin imorgen. denne støtter mange annex men kan ikke se B har er fulle listen.

ADSL Standards

• Multi-mode

• Full-rate ANSI T1.413 Issue 2

• ITU-T G.992.1 (G.dmt) Annex A/C/I

• ITU-T G.992.2 (G.lite) Annex A/C

• ITU-T G.994.1 (G.hs)

ADSL2 Standards

• ITU-T G.992.3 (G.dmt.bis) Annex A/J/K/L/M

• ITU-T G.992.4 (G.lite.bis) Annex A

ADSL2+ Standards

• ITU-T G.992.5 Annex A/L/M

(kanskje jeg som er for trøtt så prøver igjen imorgen etter litt søvn før jeg bestiller ny.)

Tusen Takk til alle dere for super hjelp.

Lenke til kommentar

Jeg finner ikke noen som selger annex B modem med trådløs ruter. har funnet Prestige 660HW hos ps.no.

Noen som vet om dette er ok produkt?

har funnet også DSL-2741B

men siden den har n-draft noe jeg ikke har bruk for. Ønsker jeg helst ikke å betale den prisen.

Noen som vet enkel b/g modem ruter som støtter annex_b for ok pris under 700kr?

Lenke til kommentar

Jeg finner ikke noen som selger annex B modem med trådløs ruter. har funnet Prestige 660HW hos ps.no.

Noen som vet om dette er ok produkt?

har funnet også DSL-2741B

men siden den har n-draft noe jeg ikke har bruk for. Ønsker jeg helst ikke å betale den prisen.

Noen som vet enkel b/g modem ruter som støtter annex_b for ok pris under 700kr?

Tror du kommer det billigere unna ved å bridge modemet, det er enklere og du får mer router for pengene :)

Lenke til kommentar

Tror du kommer det billigere unna ved å bridge modemet, det er enklere og du får mer router for pengene :)

Jeg vet men da blir det 2 utstyr og jeg ønsker helst også ikke ha ngt modem den har gitt oss nok problem. Det kan hende jeg går for

D-Link DSL-321B

og en brukt wrt54gl om jeg ikke finner alt i en box løpet av dagen.

OK tror jeg har funnet riktig produkt (Linksys WAG120N) men hos selger står det at den kun støtter annex A men hos produsent står det

Annex A, B, M, L, U-R2 for Annex B

Skal jeg håpe på at produsent vet bedre en selger?

Har er link WAG120N

Endret av brema
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt hos amentio en WAG160N-E1

Den står det støtter annex B for håper alt ordner seg :D

Noen dager venting, glad at det er snart helg men ikke når jeg venter på varer.

Må si amentio er best for varen idag!!!

Takk for kjempebra hjelp.

Endret av brema
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...