Gå til innhold

Canon XM2 hvitbalanse og USB overføring "live"

Anbefalte innlegg

I canons produktkatalog står det i spesifikasjonene at XM2 ikke har låsbar hvitbalanse. Lurer på hva som menes med det, eller om det er feil. Har et XM1, og der mener jeg at den kan låses. Man kan i allefall stille den inn manuelt, og kameraet husker denne til neste gang du bruker det, selv om det har vært avslått. Hvis dette ikke går på XM2, er det vel helt meningsløst.

Så lurer jeg på om det er mulig å overføre bilder "live" via usb, akkurat som man kan med firewire. Eller om det i det minste er mulig å grabbe stillbilder live over usb, akkurat som med et webkamera.

Ser at noe av den samme programvaren som følger med er den samme som kommer med mitt A300 stillbildekamera, og med det kan jeg gjøre dette.

Grunnen til at jeg lurer, er at jeg vil ta bilder med full stillbildeoppløsning, men fra PC-en, og ikke via SD-kortet.

Fredrik

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Takk for den! Meget interessant. Spørsmålet er jo om man bare får DV-oppløsning eller om man har muligheten til å få full stillbildeoppløsning i real-time. Synes ikke dette kom helt klart frem, bare at man kan hente allerede lagrede JPEG.-filer. Og det spørs vel også om andre programmer enn DV-messenger skjønner noe av den informasjonen som da måtte komme fra kameraet. Sikkert vanskelig å finne ut av uten å kjøpe et.

Det ender vel opp med digital speilrefleks til dette formålet....

Fredrik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...