zTab Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Når jeg skal installere de forskjellige pakkene i Mandrake 9.1 er det to-tre pakker jeg får feilmelding på ved installasjon.. Og på den siste pakken som skal installeres kommer jeg ikke videre pga at installeringa feiler.. Noen andre som har hatt problemer med dette? Evt. noen tips? Håper noen har en løsning på dette Lenke til kommentar
3c900 Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Du kan vel prøve å velge minst mulig pakker ved install, så kan du heller confe URPMI og hente pakker fra nettet etterpå Lenke til kommentar
zTab Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Det siste den prøver å installere er selve pakkeprogrammet, og da klikker hele installeringa.. :-? Jeg kan jo prøve å fjerne mange pakker og se om det funker.. Hvis ikke det funker da er det ikke verre enn at jeg bytter til RH igjen 8) Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Er CD-ene i orden? Prøv ev. en gang til, og sjekk MD5-summene på isoene før du brenner. Lenke til kommentar
zTab Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Lasta ned iso-ene fra ftp-en til Uninett.. Og selve brenninga tviler jeg på at det er noe feil med.. Men det kan jo selvsagt være at det har skjedd en feil.. Orker ikke styre noe mere med det tror jeg, så da laster jeg heller ned RH 9 Lenke til kommentar
nander Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Mandrake er verdt styret Første gang jeg lastet ned ISO'ene, var det noen feil på en av dem, og jeg fikk da en lignende feil.... men det er bare å prøve på nytt lykke til! Lenke til kommentar
zTab Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Hmm.. Noen andre steder jeg kan laste ned iso-ene fra da? Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 ftp://ftp.chello.se/pub/Linux/Mandrake/iso/ mener det var her jeg lasta ned mdk 9.1 ellers gå til www.mandrake.com >>>download og så har du ftp linker i bøtter og spann Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 np Forresten så burde du ta en titt på den innebygde firewallen i mdk, virker ganske ok. (se: mdk control center, sikkerhet og gå innom de tre menyene der). Hvis den ikke er god nok, last ned MDK MNF (mandrake multi network firewall) -tror den skal kunne dekke de fleste behov oss dødelige har siden det er en corporate firewall. Kjenner derimot ikke til den selv. Nyttige mdk linker: installasjon av mdk : http://www.distrowatch.com/dwres.php?resou...review-mandrake div linker: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/links.html Lykke til med mandraken din ! Lenke til kommentar
zTab Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Takk for tipsene Laster ned nye iso-er nå, så jeg håper det funker bedre :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå