Gå til innhold

PC mot konsoller.

Anbefalte innlegg

Vis meg 1 bilde tatt på pc vs et fra ps3 / xbox, fra samme spill. Og si meg at ps3 / xbox har "drittgrafikk". Tror jeg ikke før jeg får se det. :nei:

Helt greit. Du kan faktisk få 2. Fra henholdsvis GTA IV og COD WaW.

post-165136-1273432684,3929_thumb.jpg

post-165136-1273432695,3285_thumb.jpg

Drittgrafikk i forhold - og det vises enda bedre på nyere spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC har best grafikk og det vil den alltid ha fordi det kontinuerlig kommer bedre hardware. En helt annen diskusjon er hvor viktig grafikk er for spillopplevelsen og om bra grafikk veier opp for alle ulempene PC-spilling har. Min påstand er at de fleste opplever grafikk på ps3 og 360 som bra nok og de er ikke villig til å betale mer enn dobbelt så mye for en PC med litt bedre grafikk.

Selv gamet jeg kun på PC fram til i fjor. Nå er det kun PS3 det går i. Det er flere grunner til deg. En viktig grunn er at stort sett alle PC spill bare er porter fra Xbox. En annen god grunn er at jeg jobber , har familie og ikke lengre tid til å sitte å plukke med drivere og dill dall til en PC.

Lenke til kommentar

Å spele på PC krever mykje meir av brukaren

Som for eksempel?

For å kunne bruke PC som spelemaskin så krever det at brukaren både har råd til å regelmessig bytte hardware, men også at brukaren veit kor du kan finne nye drivere, hindre virusangrep, unngå cheaters, osv.

Det å spele på konsoll er lettare, men det betyr sjølvsagt også at brukaren har minimalt med muligheit for å sjølv tilpasse konsollen til sitt bruk. Fordelen med dette er at om du speler multiplayer så er sannsynligheita svært stor for at alle stiller likt om du speler på konsoll. Speler du multiplayer på PC så har dei som kjøpt den nyaste spelePCen ein stor fordel over dei andre fordi grafikken er betre, oppløysninga er betre og alt går 100% smooth.

Har du ein litt eldre PC så vil du kunne oppleve at spelet hakkar, grafikken blir "skitten" og detaljane forsvinner p.g.a. lav oppløysning.

Det å bruke PC til spelemaskin krever dermed mykje meir av brukaren om du skal halde deg oppdatert.

Kjøper du ein PS3 eller Xbox360 i dag så treng du ikkje å tenke på å kjøpe noke nytt før neste generasjon konsoller kjem på markedet (og her antar eg at det er snakk om fleire år, kanskje til og med like lenge som konsollane har vært på markedet fram til no?).

Lenke til kommentar

Jeg vil være så pass modig, og påstå at konsoll er mer sosialt enn pc.

Tenker du på sosialt online eller flere personer samme sted? Sist nevnte er jo best på konsoll, mens online delen er best på PC fordi du har så mange muligheter.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

For å kunne bruke PC som spelemaskin så krever det at brukaren både har råd til å regelmessig bytte hardware, men også at brukaren veit kor du kan finne nye drivere, hindre virusangrep, unngå cheaters, osv.

Nja ikke helt enig.

Råd til det, ja. PC koster penger, ikke noe tvil om det. Men man får virkerlig valuta for pengene også. For meg er året 2010 litt mere enn gammeldags grafikk i 1280x720 uten AA på de fleste spill, 30 FPS eller lavere og detaljnivå på lavt pga minnekapasiteten og annet hardware.

Dagens konsoller var bra (ikke super bra) når de kom, men nå er det på tide sette standarden til 60 FPS i ALLE spill, høy detaljer i grafikken og minst 2 eller 4x AA og ikke minst ekte Full HD. Da bruker jeg heller PC/Konsollen jeg har som klarer disse oppgavene.

Finne nye drivere, hindre virusangrep blir gjort nesten automatisk uten man trenger og gjøre så mye. Kanskje en restart etter en oppdatering men det er det. Cheaters på PC er ikke som før lenger da det finnes anti cheating programvare som ofte klarer og luke bort disse. Møter man likevel på en cheater er det bare og finne en annen plass.

De fleste spiller for og ha det gøy, og det er vel lite gøy og jukse.

Det å spele på konsoll er lettare, men det betyr sjølvsagt også at brukaren har minimalt med muligheit for å sjølv tilpasse konsollen til sitt bruk. Fordelen med dette er at om du speler multiplayer så er sannsynligheita svært stor for at alle stiller likt om du speler på konsoll. Speler du multiplayer på PC så har dei som kjøpt den nyaste spelePCen ein stor fordel over dei andre fordi grafikken er betre, oppløysninga er betre og alt går 100% smooth.

Har du ein litt eldre PC så vil du kunne oppleve at spelet hakkar, grafikken blir "skitten" og detaljane forsvinner p.g.a. lav oppløysning.

Et godt poeng som jeg faktisk liker med konsollene. Alle har den samme (dårlige) grafikken.

De fleste som spiller på PC har bra nok maskin for det skal se bra ut i de fleste spill. Man trenger ikke en PC til 20 000 eller ha det aller siste og beste for at det skal se bra ut. Ønsker man minimum 60 FPS i alle spill, og maks grafikk og AA, AF ja så må man ut med penger. Men i det minste kan man velge selv. En konsoll må du takke deg til den grafikken den viser, kan ikke gjøre noe med det og det er jo litt surt at en ikke kan velge.

Det å bruke PC til spelemaskin krever dermed mykje meir av brukaren om du skal halde deg oppdatert.

Kjøper du ein PS3 eller Xbox360 i dag så treng du ikkje å tenke på å kjøpe noke nytt før neste generasjon konsoller kjem på markedet (og her antar eg at det er snakk om fleire år, kanskje til og med like lenge som konsollane har vært på markedet fram til no?).

Ikke helt enig. Man kan velge selv om en vil oppdatere PC for å få nytte av dagens siste teknologi eller bare la det være. Man burde heller spørre seg selv om man er fornøyd med den grafikken og standarden konsollene leverer i dag. Når man ikke har noe og sammenligne med så er man kanskje det fordi man fort glemmer hvordan det egentlig skal se ut.

PC i dag kan brukes som en konsoll på akkurat samme måte som en konsoll, men har man mulighet og penger så kan se også se helt fantastisk ut. Vi snakker om store forskjeller og beste av alt så passer det kanskje inn i resten av utstyret man har hjemme.

Jeg har ingenting mot konsollene, derfor jeg bruker PC som en konsoll.

Det er på tide at konsollene blir oppdatert med skikkelig krutt, at vi får dagens grafikk.

Blir snart innkjøp av en 60" Full HD TV her i stua og ingenting hadde vært bedre og koble til en konsoll som er verdig og ha til TV, men slik er det ikke.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Jeg vil være så pass modig, og påstå at konsoll er mer sosialt enn pc.

Ja, reneste Braveheart. :p

Såklart blir det mer sosialt å samle seg rundt en konsoll - mye på grunn av mulighetene for 2/4-player lokalt.

TS, du nevner at PC ikke er kontorstol og skrivebord lengre - men det er det faktisk, for flesteparten av brukerne.

Lenke til kommentar

Noen av dere snakker om at at det er negativt å måtte oppgradere PCen, mot konsoll som er ferdig.

For meg er det stikk motsatt. Gleden i å oppdatere PCene overgår alt annet, og er jo en av grunnene til at jeg utelukkende spiller på PC.

Bygger nye monstermaskiner hvert andre år, og oppgraderer hvert år. På den måten får jeg mest mulig ut av hvert eneste spill, samt gleden i å hele tiden øke kraften.

Konsollene mine står ubrukt i "stand still" og med utdatert teknologi. Blir neppe bra spillopplevelser av det...

Lenke til kommentar

Vis meg 1 bilde tatt på pc vs et fra ps3 / xbox, fra samme spill. Og si meg at ps3 / xbox har "drittgrafikk". Tror jeg ikke før jeg får se det. :nei:

Helt greit. Du kan faktisk få 2. Fra henholdsvis GTA IV og COD WaW.

post-165136-1273432684,3929_thumb.jpg

post-165136-1273432695,3285_thumb.jpg

Drittgrafikk i forhold - og det vises enda bedre på nyere spill.

Her er et ekstremt eksempel (fra Risen):

post-6993-1273853036,7492_thumb.jpg

Virkelig et hasteprosjekt på Xbox360.

Lenke til kommentar

TS, du nevner at PC ikke er kontorstol og skrivebord lengre - men det er det faktisk, for flesteparten av brukerne.

Ja det stemmer. Men det er jo ikke den store jobben og strekke en HDMI ledning fra PC til TV i stua og koble til en Xbox 360 kontroller, så har man en konsoll med skikkelig grafikk :)

Lenke til kommentar

Jeg har en ting å si: slutt å rakke ned på konsoller. Ja jeg vet at pc er bedre, men dere må huske på at ikke alle mener det samme og dere må respektere det. Selv spiller jeg både på en gamer pc og xbox 360 og synes begge nesten er like bra. Pc har jo bedre grafikk, men Xbox 360 har i vertfall ikke dårlig grafikk. Dessuten hadde jeg i utgangspunktet ikke råd til pc men pga konfirmasjon fikk jeg det :) Dette går jo veldig mye utover økonomi også så jeg skjønner godt at ikke alle vil investere 10 000 + for en pc når konsoll er billigere, men PC er en god investering når du har råd :)

Lenke til kommentar

Spilte mest PC før... eller, det vil si, bare PC. Så kjøpte jeg meg PS2 for 1,5 år siden for å spille noen spill der jeg bare måtte spille, og vel, selv om grafikken var mye dårligere enn jeg var vant til så storkoste jeg meg som aldri før.

For et par måneds tid siden eller noe slikt fikk jeg meg en PS3. Og jeg har ikke spilt noe på PCen min siden. Storkoser meg, og grafikken kan fremdeles være jævla bra, som f.eks God of War III. Nydelig spill.

Men, alt i alt, grafikk betyr vel 20% av spilleopplevelsen for min del. Gameplay teller mest. Lyd er like viktig som grafikk. Det å spille uten høy, herlig lyd er som å ha sex med en kanon.

Alt i alt så koser jeg meg noe helt for jævlig med PS3. Ja, jeg kan få bedre grafikk på PC, men næh...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette går jo veldig mye utover økonomi også så jeg skjønner godt at ikke alle vil investere 10 000 + for en pc når konsoll er billigere, men PC er en god investering når du har råd :)

Dette er siktet mot konsoll spillere som har investert 10tusenvis av kroner på stort og flott TV eller PJ som tror at konsollen matcher resten av det dyre utstyret de ellers har i stua :)

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...