Gå til innhold

Kommer det ingen flere gode space-sim spill?

Anbefalte innlegg

Har vært innbitt fan av space-simulator-spill siden første Wing Commander. X-Wing, Tie Fighter, Freespace, Privateer osv osv var storkos. Nå virker det imidlertid som om romsimulator-bekken har tørket helt, jeg har iallfall ikke hørt om noen spennende kommende releases.

Freelancer hadde jeg forventinger til i flere år, men det endelige resultatet synes jeg føles mer som et arkadespill enn en space-sim. Litt Diablo in Space. Ikke noe vondt om Diablo, men det var ikke det jeg hadde håpet på her... :(

Begynner denne sjangeren å gå samme vei som adventure-spillene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først,

EVE har jeg tenkt litt på å teste, ja. Virker imidlertid som det lider av litt klassisk MMORPG-sykdom: Tar *veldig* mye tid å gjøre ting... Er nok mer keen på singleplayer-ting- jeg er ikke akkurat udelt begeistret for sånne typiske online-spill.

Og,

sikker på at det er Freespace du tenker på? Freespace 2 kjøpte jeg i 99 eller 2000.. Noen treer har jeg ikke hørt om, og ut fra nettsidene ser det ut til at Volition har hendene fulle med Red Faction 2 og Summoner 2.. :-)

Lenke til kommentar
Jeg liker også sånne spill..  Da jeg tok en prat med en i klassen så snakket han om et spill som heter X2: THE THREAT det er noe freelancer opplegg bare en kan gjøre mye mere.. Les på hjemme siden www.egosoft.com

Enda er det ikke satt noe release date på spillet. Men personlig håper jeg det kommer snart.

Det gjør jeg også. Har nemlig X: Beyond The Frontier som kom for 3-4 år siden, det var ganske bra. Bra stemning og "trading"-bit, men fighting med andre skip var ganske kjedelig. Hvis de finpusser det som var bra og retter opp det som ikke var så bra i X, så kan 2'ern bli riktig morsom.

EDIT: Hepp! Tok en tur innom sidene til Egosoft, og de har satt en release-date! Førstkommende september- kan bli artig. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...