Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Årets lag 09/10 sesongen!

Årets spiss  

15 stemmer

1. 1. Årets spiss

• Didier Drogba
    • Salomon Kalou
      0
    • Daniel Sturridge

Anbefalte innlegg

Dette er årets Chelsea-lag uten tvil:

Petr Cech

Branislav Ivanovic - Ricardo Carvalho - John Terry - Yuri Zhirkov

Frank Lampard - John Obi Mikel - Deco

Nicolas Anelka - Didier Drogba - Florent Malouda

Cech - Blitt mere sikker i feltet. God igangsetter, osv... Ingen bedre enn han, - i Chelsea. Han er også den med flest holdt-nullen kamper, like mange som Reina. Men siden Cech har spilt færre kamper enn Reina så vant han prisen.

Ivanovic - Midtstopper som har vist seg som en verdig erstatter for Bosingwa

Ricardo Carvalho - Drar på årene, litt lubben, treg... - Men han har en egen evne til å lese spille å vise med kroppspråket hva han vil at Terry skal si til laget... Alex er omtrent like god. Carvalho vs Alex vil alltid bli en duell. Å rullere på de angående motstander kan være lurt.

John Terry - Alltid ett førstevalg på en av de to midtstopperplassene tilgjengelig.

Yuri Zhirkov - Jeg velger å ta med Zhirkov her fordi han er en VM men kan spille VV og VB. Han kom inn som en uerfaren erstatter for A. Cole i ett ellers selvsikkert Chelsea-forsvar. Han hadde mye press på seg, men viser at han bare blir bedre og bedre.

Frank Lampard - 22 mål i PL og enda flere assist. Trenger jeg å si mer?

John Obi Mikel - En ung SM som har overtatt rollen til Essien ganske bra. I perioder der Mikel også har vært skadet så kommer Ballack inn (ikke like bra). Matic kommer inn for Ballack igjen hvis han blir skadet. Stor bredde, stor konkurranse... God jobb av Mikel (!!!)

Deco - Lubben og treg. Men har en egen evne til å åpne ett forsvar og gjør sjeldent feil. Egentlig stor konkurranse mellom han og Ballack på HM men jeg velger Deco iforhold til teknikk og forståelse fremfor styrken i Ballack

Nicolas Anelka - Toppscorer ifjor, vært lubben MED Drogba OG Malouda, litt mere synlig med bare èn av dem. Men fortjener denne HV-plassen fremfor skadeforgulte J. Cole og sjansebrenneren Salo(sko)mon Kalou.

Didier Drogba - Toppscorer i PL. Sier sitt.

Florent Malouda - Strålende form etter nyttår. Fortjener plass her.

Og all honør til CarLoTTi <3 Iløpet av 3-4 år har vi hatt følgende trenere:

Jose Mourinho

Avram Grant

Luiz Felipe Scolari

Guus Hiddink

Carlo Ancelotti.

Det gir mere enn ett trenerbytte sesongen! Det sier litt om hvor mange forskjellige spillerstiler spillerne må venne seg til. Vanskelig! Men de lærer jo også nåværende motstanderes spillerstil bedre... Ancelotti har styrt skuta riktig vei...

Dette er min oppsummering av årets CFC-lag. Selvfølgelig på papiret så er dette bedre:

Cech

Bosingwa - Carvalho - Terry - A. Cole

J. Cole - Essien - Malouda

Lampard

Drogba - Anelka

Men den gang ei...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Bedre sein enn aldri:

Malouda på venstre. Er litt vanskeligere på høyre. Som allerede nevnt av flere har J. Cole dessverre ikke fått sjansen så mye, og han har heller ikke imponert nevneverdig når han har kommet inn (han gir laget ekstra fart, har hatt noen fine driblinger, men han er langt fra toppformen). Anelka har hatt en under pari sesong vil jeg si, og jeg har blitt direkte skuffet over han flere ganger. Nei, Anelka passer best som spiss og ikke offensiv ving. Min stemme går derfor til vårt tekniske vidunder som jeg så inderlig håper vi får beholde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...