vihovde Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Har dette oppsettet, og trenger noen tips fra gode OC`ere CPU: P4 2,6 (800FSB) HK: MSI 865E Neo RAM: 512 TwinMos (Winbond) SKJERMKORT: Sapphire Radeon 9500 Atlantis Pro Har fått maskinen til å kjøre stabilt på 2,94 GHz med litt økning av volt på CPU, DDR og AGP FSP på CPU står nå på 220. Har prøvd forskjellige instillinger nå, men bare en liten økning av overnevnte, så er det slutt på moroa... Noen gode tips, eller har jeg nådd max her ? Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 d som e at noen hovedkort ikje klare større hastigheter.. BIOS har støtte for høyere, men HKet bare takle ikje meir,... kan hende d som er probet, for CPUen skal jo takle meir. forresten, ka ligge rammen din på nå da?? 220Mhz? Lenke til kommentar
DarkfliP Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 hvilken ram har du? burde komme opp til 3.2 Ghz med standard volt. kanskje høyere. Lenke til kommentar
froebe Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Kjører du minnet i sync med FSB (1:1)? Gjør du det kan det være forklaringen på at du ikke kommer høyere. Med 220MHz FSB vil du da kjøre minnet på 440Mhz, og jeg tror ikke du kan komme noe særlig høyere med rammen din. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Kjører du minnet i sync med FSB (1:1)? Gjør du det kan det være forklaringen på at du ikke kommer høyere. Med 220MHz FSB vil du da kjøre minnet på 440Mhz, og jeg tror ikke du kan komme noe særlig høyere med rammen din. Hvilken RAM innstilling anbefaler du ? I tilfelle kjøp av ny RAM, hvilken RAM ? Skal ikke dette HK takle høyere OC ? Lenke til kommentar
froebe Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Kortet og cpu takler nok endel mere klokking vil jeg tro. Men da må du underklokke rammen, fordi det er den som er flaskehalsen når du kjører rammen i sync med FSB på kort med 800MHz FSB (jeg går da ut i fra at rammen din er PC3200). Jeg vet ikke hva innstillingene heter ordrett i MSIs bios, men på mitt kort må jeg isåfall sette rammen til å kjøre på 320MHz. Det er mulig at dette settes som en divider i din bios, og at du f.eks. kan velge mellom 1:1, 5:4, 4:3 etc. Dette er forøvrig noe Snekker'n kan svare deg bedre på, da han har prøvd slike kort fra flere forskjellige produsenter. Kanskje du kan sende ham en PM og spørre? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 På msi sitt kort leser du av verdien direkte i bios, dvs du kan velge flere alternativer som feks 333,400 osv , velger du å sette det på feks 400 vil dette da øke itakt med klokkingen (du vil se verdien forandre seg) dermed kan du ikke klokke noe serlig over 220 for da er minnet på ca 440. Det du må gjøre for å kunne komme lengre er å sette minnet til 333 ved 200 mhz på cpu, når du nå klokker vidre opp vil du se at minnet også klokker men du kan klokke prosessorn mye lengre uten at minnet stopper deg. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 På msi sitt kort leser du av verdien direkte i bios, dvs du kan velge flere alternativer som feks 333,400 osv , velger du å sette det på feks 400 vil dette da øke itakt med klokkingen (du vil se verdien forandre seg) dermed kan du ikke klokke noe serlig over 220 for da er minnet på ca 440. Det du må gjøre for å kunne komme lengre er å sette minnet til 333 ved 200 mhz på cpu, når du nå klokker vidre opp vil du se at minnet også klokker men du kan klokke prosessorn mye lengre uten at minnet stopper deg. Takk for hjelpen, Snekker`en Kjører den nå på 3,13 GHz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå