KimOlsen87 Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Ok, i går kveld startet jeg PCen min etter at noen hadde slått av strømmen. Når jeg først kom inn på skrivebordet å skulle inn i den Eksterne HDD'en (som er en eldre Western Digital), så var den ikke der. Jeg prøvde flere ganger å starte den på nytt, og skifte til andre tilgjengelige USB porter. Ingen kjente igjen HDD'en. Selve diskene spinner, så da må det vel være noe rart ellers? Er det noen brukbare gratis programmer som kan hjelpe me å hente ut data før diskene tar totalt kvelden? Mvh. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Huff. Det er da det er så fantastisk kjekt å ha backup. Men prøv med Recuva. Det burde klare å finne filene. Problemet er at når en disk mister strømmen, så er det alltids en mulighet for at filsystemet blir korrupt. Det er nok det som har skjedd her. 1 Lenke til kommentar
KimOlsen87 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Regner nesten med at det er strømavbruddet som har mesteparten av skylda. Har skjedd ganske ofte. Ja, og PC'en sto i hvilemodus. Lenke til kommentar
KimOlsen87 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 ok, av en eller annen mystisk grunn dukket den opp igjen etter at jeg sjekket om den vistes i BIOSen (noe den gjorde). Så nå er det full fart å kopiere over til en annen harddisk å brenne noen plater! Jippi. Takker likevel for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå