ColaFreak Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hi, akkurat nå sitter jeg på min kompis sin laptop, før kunne den kjøre wow og andre spill på fullt, men nå er den så treig at den sliter med og åpne MSN, noen forslag om hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Den er sikkert full av virus og annen malware. Last ned og kjør et virusprogram. Conflicker er en gammel uvenn som jeg plagdes med for noen uker tilbake. Dersom du besøker denne test-siden så får du en indikasjon på om viruset besetter maskinen. Men last ned f.ex Avast antivirus og installer det på maskinen. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Ta gjerne å defragmenter i samme slengen, kan tjene litt på det. Også kjør CCleaner. Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Sjekk også hvor mye som kjører i bakgrunnen. om du kjører (windows+r) "msconfig" (uten ""), får du opp ei liste over programmer som kjøres etter hver oppstart (under oppstart-fanen). Fjern alt du/han ikke trenger derfra og fra tjenester-fanen (skjul ms-tjenester først, og pass på at du ikke fjerner det som har med antivirus å gjøre (som jeg håper han har...?). Selv har jeg bare AV, lanchy og noen driverhjelpere som starter opp med maskina. Kjører win7 flott på en tre år gammel low-end laptop. Ellers, om dere gidder, er jo en reformatering det aller beste. Da blir maskina like responsiv som den var da den var ny. Programvare må imidlertid reinstalleres, og filer taes backup av, men det tar ikke så alt for lang tid, og da er du sikker på at du kan bli kvitt alt som senker ytelsen til maskina. Bare ikke pøs på med all mulig programvare etterpå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå