Gå til innhold

STORE OPPSTARTSPROBLEM!!!

Jabbala

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et stort problem med min pc. Når jeg skrur pcen på skrur den seg som regel av etter 2 sek. Når den har fått stått lenge og kjølt seg ned kommer jeg inn i biosen. Der står det at min athlon xp 2000+ t-bred prosessor ligger på hele 80 grader :( . jeg tør rett og slett ikke ha pcen på så lenge. Er jo fare for at på cpu og hovedkort brenner opp. Har et Asus A7v333 hovedkort og en silent twin cpu vifte.

Hva kan jeg gjøre??? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

, det kan jo være at selve kjernen er skadet. Jeg har lest at uten vifte på så kan kjernen brenne opp etter sekunder,...

si at det var et yber virus eller noe som fikk CPU til å jobbe for hardet livet, så kan den vel forsatt ikke overgå hva den har "prestert" tidligere. Hva er den varmeste den har vært etter større operasjoner(vanligvis) ??

supersikker på at viften sitter 100%?? (gjerne dumt spørsmål, men ...)

når jeg nevnte det med at kjernen så er det vel mest til mulighet dersom du har nylig tatt av og på vifte. Selv så har jeg en amd kjerne som begynner sakte å sikkert å smuldre opp i det ene hjørnet.

jeg vet ikke helt mer å si på dette tidspunkt ettersom jeg ikke har erfaringer med dette selv.-

Lenke til kommentar
*host*amddritt*host*

Haha :lol: Noen som ihvertfall har dårlig erfaring med AMD :wink:

Så til sprøsmålet:

Kan virke som om enten kjernen har gått på CPUen din eller så har BIOSen gått AWOL når det gjelder temperatur. En liten ting du burde sjekke er å starte maskinen og når den slår seg av, pågrunn av høy temp, stikk fingeren borti bånn av kjøleribben og kjenn om den faktisk blir så varm. Dersom den blir så varm så burde ribba bli bra varm også. Er den "kald" så burde en BIOS oppdatering kanskje funke.

Lenke til kommentar

Sjekk at cpu kjøler sitter skikkelig.

Evt. påfør kjølepasta.

Sjekk at viftene går.

Prøv å resette cmos. (gjøres ved hjelp av jumper, prosedyre er omtalt i maualen).

Prøv annen kjøler.

Prøv bios update.

Prøv å slå av powerdown ved cpu overheat og boot opp da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...