aslesp Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Har akkurat kjøpt ny båt (2004) modell. Denne har hekkagregat, motor og drev gått ca 600 timer. Motor og drev ser ut til å være i god stand. Hentet båten forrige helg, kjørte den hjem, ca 2 timer. Synes det kom litt rare lyder men har ikke hatt drev før så var litt usikker. I går var jeg nede i båten igjen, startet opp og ved tomgang er det tydelig raslelyder fra drev. En bekjent mener det lager etc etc som er helt gåent. Båten er kjøpt med kontrakt, der selger har skrevt at det ikke har vært noe problemer med motor/drev. Har også skrevet at selger er ansvarlig for feil og mangler som har oppstått under vinterlagring og som blir oppdaget før evt etter prøvekjøring. Han har også skrevet en linje der det står at kjøperen har sett båten på land og overtar den slik den er. Har jeg noe å komme med? En bør jo forvente at en båt til 1.mill varer mere en 2 timer? Noen vits å kontakte selger ang dette? Frister lite å sette båten på land igjen og betale masse i reperasjoner før en har brukt båten... Lenke til kommentar
kimosabi Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Har akkurat kjøpt ny båt (2004) modell. Denne har hekkagregat, motor og drev gått ca 600 timer. Motor og drev ser ut til å være i god stand. Hentet båten forrige helg, kjørte den hjem, ca 2 timer. Synes det kom litt rare lyder men har ikke hatt drev før så var litt usikker. I går var jeg nede i båten igjen, startet opp og ved tomgang er det tydelig raslelyder fra drev. En bekjent mener det lager etc etc som er helt gåent. Båten er kjøpt med kontrakt, der selger har skrevt at det ikke har vært noe problemer med motor/drev. Har også skrevet at selger er ansvarlig for feil og mangler som har oppstått under vinterlagring og som blir oppdaget før evt etter prøvekjøring. Han har også skrevet en linje der det står at kjøperen har sett båten på land og overtar den slik den er. Har jeg noe å komme med? En bør jo forvente at en båt til 1.mill varer mere en 2 timer? Noen vits å kontakte selger ang dette? Frister lite å sette båten på land igjen og betale masse i reperasjoner før en har brukt båten... Hva slags motor/drev er det? Litt rasling fra gimball-lager er helt vanlig på en Alpha transom. Kan godt være at det mangler litt smøring. Istedet for å poste i et forum som dette vil jeg anbefale deg å dra til et verksted med kompetanse på ditt motor/drevmerke. Få en av mekanikerne deres til å bli med en tur i båten. Og ikke hør på bekjente som "mener". Du aner ikke hvor mange "meninger" man må motbevise og forklare ovenfor påståelige båtfolk, som mekaniker. Endret 6. mai 2010 av kimosabi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå