Jaybird Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Hei! Lurte på hvordan man kan lage en fil som kjører vanlige console-kommandoer under oppstart i Fedora 12. Kommandoene jeg skal kjøre er: ifup eth0 ifup eth1 ifup ltspbr0 service ltsp-dhcpd start Takk! Endret 6. mai 2010 av Jaybird Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Legg dem til i /etc/rc.local Ellers er det nok en bedre måte å få til akkurat det der på.. Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Legg dem til i /etc/rc.local Ellers er det nok en bedre måte å få til akkurat det der på.. Jo det er nok fult mulig. Skal bruke det til en terminalserver som du kanskje skjønte, som skal gi fedora-klienter. Så har jeg laga en bro mellom eth1 og eth0, med navn ltspbr0. Når jeg restarter serveren, og kjører ifconfig kommer da ingen av de opp(de kommer da når jeg kjører ifup kommandoene som nevnt i første posten). Jeg har lagt til broen i System -> Administration -> Network, og endra NetworkManager så den ikke kontrollerer nettverkskortet som går mot klientnettet(eth1), og fiksa /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth1 filen for det nettverkskortet, med kommandoene BRIDGE=ltspbr0 and NM_CONTROLLED=no. Så undrer da litt på hvordan jeg får disse til å starte opp når jeg restarter serveren. Selvsagt er det nok andre metoder, men jeg kom bare på denne idèen i farten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå