Tommelom Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg har en Lowepro Fastpack 250 idag som jeg størrelsesmessig er godt fornøyd med. Det er derimot to ting som plager meg: Det første er at den gode polstringen mot ryggen blir ekstrem varm om sommeren. Jeg blir søkkvåt etter 10 minutter. Veldig ubehaglig. Det andre er at når jeg sykkler rundt for å ta bilder er det veldig tungvindt å hele tiden må ta av seg ryggsekken og bale med den for å få opp kameraet. Derfor har jeg nå sett på noe a la Lowepro Slingshot 100. Den kan jeg bare dra fremover på magen. Men åssen er det med polstringen på den? Er den lik Fastpacken? Det vil isåfall gjøre den uaktuell. Er det noen der ute med disse erfaringene og evt. vet om andre gode sekker med samme design eller andre smarte løsninger? Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Snakker du om at du har problemer med å skifte objektiver i full fart med fastpacken, eller at sekken er dårlig å bruke når du bare skal hente ut kameraet? Det første er jeg enig i, ikke det andre. Slingshoten tror jeg ikke vil være særlig bedre på noen av punktene, men dersom du vil at den lettere skal henge på magen så kan slingshoten kanskje være tingen. Alternativt kan du gå inn for en stroppeløsning for å holde fastpacken på magen. Ellers så er kanskje "think tank speed racer"et alternativ? http://www.akam.no/artikler/think_tank_speed_racer/76194 Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Er nok det å hente fram kameraet jeg mener ja. Har vært og sett på Slingshoten på japan photo. Den kan nok være litt mer praktisk, men den har akkurat samme foring på ryggen, så den vil nok bli like uutholdelig varm. Får sjekke mer rundt, tror jeg. Non gode plasser på nettet med godt utvalg av sekker av div. slag? Den perfekte bag må jo være der ute Lenke til kommentar
gormley Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg har gjort en del research på området i min søken etter sportslig (tettsittende, med mage- og brystbelte) kamerasekk med åpning på siden som muliggjør at man får frem kamera uten å ta av seg sekken. Dessuten har jeg hatt som kriterie at sekken i tillegg til kamera må ha plass til en matpakke, en ekstra jakke, etc. Rom for vannblære er bonus. Du har ikke så veldig mange alternativer. Mange sekker ser ut som flykofferter, helt uaktuelt. Andre har ikke ekstra rom eller mangler magebeltet (som jeg anser som helt nødvendig). Beste alternativ er trolig Clik Elite Probody Sport som i Norge selges på Stavanger foto. De sender over hele landet. Hils fra Øystein hvis du går for denne ... Et minus med Probody Sport er at selve luken til kamera er nokså liten. Jeg får plass til Nikon D700, men det er i knappeste laget. D5000, D90, etc. er nok lettere å få nedi. Se også de andre sekkene til Clik Elite. Til høsten/vinteren kommer de med en ny sekk som heter Contrejour (youtube) som ser meget lovende ut. Lowepro fastpack 350 kjenner du nok til. Den har sideluke, plass til ekstra ting - også bærbar (evt. vannblære). Den har også stropper, bra. Men er dessverre en flykoffert. Passer nok best til bybruk. Koster bare tusenlappen på Japanphoto. Lowepro primus AW er et godt alternativ til Fastpack 350, men dobbelt så dyr. Og dobbelt så sportslig, dvs. mindre flykoffert. Også denne har nokså liten luke, dessverre. Videre finnes Tamrac speedpacks til en overkommelig pris. Og den ultimate fjelltur-kamerasekken er nok F-stop Tilopa, men denne mangler side-luke - så for mitt vedkommende er den uaktuell. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Den perfekte bag må jo være der ute Ja de sier så. Men jeg har ikke funnet den enda. Du har rett i at slingshotene vil være like svette-fremkallende som fastbacken. Bortsett fra det, så er det mulig å konfigurere en AW 200 til gi deg lett tilgang til både kamera og objektiver. Se review #3 på denne siden. CamBags er en genial side forå finne ut hvorfdan folk faktisk brker bagene sine. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Mange anbefalinger her nå. Det er flott. Ved nærmere leting nå, og kikking på CamBags, kan det se ut som om det ganske enkelt er en hoftebag jeg trenger. Noe a la denne Inverse 100. Den er lett å ha både forran og bak. Kunne ikke se at de hadde den på japan photo selvsagt. Får dra inn til byen og se om andre butikker fører Lowepro slik at jeg kan få sett og prøvd en. Lenke til kommentar
gormley Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 JapanPhoto i Oslo (Byporten) fører Lowepro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå