ConcernedBobcat Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hei, bare starter med å si at jeg er helt ny og dermed max noob på den sia her. Eller online forum i seg selv. Jeg er kalt inn til førstegangstjeneste nå i september, luftforsvaret på Madla. For å si det først, så VIL jeg inn, sa på sesjon at om de ikke kalte meg inn søkte jeg meg inn selv. Når jeg prata med legen der inne la han merke til at jeg hadde kryssa av at jeg hadde vært borti cannabis, og forklarte at det skjedde i små doser for noen år siden under en vanskelig periode som jeg ikke skal utdype no særlig nå. Men han skjønte greia, og ga topp score på alt på legesjekken. Greia er at, jeg er russ iår og var på Tusenfryd (Russens dag) med endel folk, å endte da opp med røyke en joint uheldigvis... Dårlig dømmekraft der og da, I know... Men tingen er at jeg er ikke så veldig kjent på dette feltet, og spørsmålet er at kan det slå ut på noe prøver som jeg evt må ta der inne, og kan de eller vil de sende meg tilbake igjen da? Jeg vil virkelig inn i militæret! "Finne meg selv" og kanskje starte en evt utdanning. Som sagt så skal jeg inn i september. Vet det sikkert er relaterte innlegg, men ny her og vil helst få svar retta te meg. Takk Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 For det første: slask For det andre: Ved røking av hasj vil THC absorberes raskt fra røyken via lungene til blodet og THC kan måles meget kort tid etter at røykingen har begynt. Under cannabisrøyking vil THC-konsentrasjonen i blodet etter relativt kort tid legge seg på et gitt (høyt) nivå som begynner å synke straks røykingen er avsluttet. THC vil kunne måles i blodet (noe avhengig av målemetodenes følsomhet) i inntil 12-24 timer(eventuelt noe lenger) etter avsluttet røking. Men i urinprøver kan man måle spor etter THC i lengre tid, faktisk kan man finne inaktive omdanningsprodukter, THC-syre, i opptil 40 dager etter inntak. For det tredje: goggel it Lenke til kommentar
ConcernedBobcat Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Altså, den første kunne du spart deg litt for syns jeg. Men takk for svar iallefall, og sånn som jeg forstod det så er jeg dermed "in the clear". Og det er bra, eller bedre iallefall. Slike fyllestreker har sjeldent positivt utfall... Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg skal også nevne at du bør ikke ta alt på forumet/online bokstavelig. Jeg har hverken personlig erfaring med stoffene som er nevt eller kan noen ting om hvordan de nevnte stoffene fungerer og da hvor lenge de blir liggende i kroppen. Så google it, eller bedre: spør en lege som kan slikt. Det er også rusmiddelsenter her og der som er eksperter på slikt. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Dette er et forum der det er lov å spørre om sånt, så hvorfor foreslå google når han vil ha erfaring fra folk som har vært i militæret og kan noe om det? Jeg ville bare vært ærlig på sesjon og tatt det som det kommer. Det blir slått mindre ned på enn om de finner ut at du har løyet om dette. Men det er sikkert andre som kan svare på dette bedre enn meg. Endret 6. mai 2010 av baBuShKa Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Tror du bør tenke deg om både 1 og 2 ganger før du drar inn i militæret. Du sier selv at du ble fristet på tusenfryd, hva om du blir fristet av en tulling under tjeneste eller mens du er på perm? Ønsker du virkelig å sette andre med-soldater i fare fordi du; a) Er påvirket? b) Har nedsatte evner da du er i bakrus? c) Er sløv å sliten etter en rus? Ønsker du virkelig å håndtere våpen med skarpammunisjon i nærheten av andre mennesker under noen av disse forholdene? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) THC kan spores i en urinprøve i opptil én til halvannen mnd etter inntak. Det blir av og til gjennomført urinprøver ved innrykk, og ellers er det vanlig at militærpolitiet og NarkoNor/Sør tar stikkprøver. Det kan være du blir spurt av avd.sjef eller befal om du har erfaring med rusmidler ved innrykk. Min erfaring er at det ikke skjer noe hvis man er åpen om at man har prøvd, men at man er ferdig med det - i hvert fall hvis du utviser god motivasjon og samarbeidsvilje ellers i tjenesten. Mreinha: Nå høres du virkelig ut som de paranoide tullingene i NarkoNor/Sør som ser psykotiske heroinvrak bare de hører ordet "hasj". At han har røkt hasj i små mengder for noen år siden og én joint i russetida gjør han da ikke til noen psykisk utilregnelig person som er uegnet for tjeneste. Folk blir ikke erklert tjenesteudyktige fordi de drar på fylla i ny og ne heller... Endret 6. mai 2010 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg er meget enig med Mreinha. Selv om en person ikke er ruset er det et usikkerhetsmoment alle andre rundt en må takle. @baBuShka: Han spurte on noe teknisk, og på forumet her er det mye synsing. Spørsmålet var "hvor lenge er X i kroppen etter bruk" og subspørsmålet "hva gjør de hvis...". Dessuten er det en fin vane å legge seg til å goggle det før man spør noe sted, who knows... kanskje er svaret godt nok. Forsvaret har nulltoleranse, så hvis de finne noe i deg eller på deg så er det rett ut. Lenke til kommentar
ConcernedBobcat Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Nå har jeg lest flere av svara her, å glad for tebakemld'r.. MEN! Vet det ikke er sånn "personlig" drit osv her, men sier det uansett. Det Mreinha sier er jeg ganske uenig i.. For jeg har aldri vært avhengig i den forstand av det her, og dermed har jeg ikke denne.. Trangen, fristelsen for å ta en joint. Dermed vil ikke dette være noe problem fremover og syns det er litt smålig og idetheletatt nevne det når det ikke var spm fra starten av. Vi var på russe"treff" og folk drikker og danser rundt deg og deler sigaretter. En av dem var tilfeldigvis en joint og det var det. Eneste jeg er urolig for er om denne lille hendelsen kan være en evt stor hindring for mitt mål og dra i militæret. Er ikke redd for fremtiden der inne, for jeg har ikke noe forhold til joint eller vanebruk Btw, om dere leste den første nevnte jeg at jeg hadde vært ærlig hele veien med det meste og legen skjønte greia, og satt full pott. Så vet og har erfart at ærligheten der inne veier mye Bare håper ting ordner seg, tross alt noen mnd'r til Endret 6. mai 2010 av ConcernedBobcat Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Folka her aner ikke hva de prater om, tydeligvis. Jeg er ikke for dop, har aldri rørt det selv og kommer aldri til å gjøre det, men du er ikke uegnet til åt jenestegjøre om du har røyka én joint da du var ung og dum. Om du har vært "stoner" over lengre tid, derimot, og bare skal "slutte for å være i militæret i et år og leke krig og sånn, lizzom" er jeg mer skeptisk. Jeg kjenner flere yrkessoldater som har gjort mye rart i sin ungdom. Det er lov å være ung og dum. Men ikke la det gjenta seg. Edit: Og vær ærlig! Det er opp til forsvaret å avgjøre om de skal bry seg om at du har røyka én gang, ikke deg. Endret 7. mai 2010 av Herr Brun 2 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Mr. Brown taler som en bok Eneste jeg er urolig for er om denne lille hendelsen kan være en evt stor hindring for mitt mål og dra i militæret. Som sagt kan THC spores i urin i opptil halvannen mnd etter inntak, så med andre ord er du sikker så lenge du ikke driter deg ut i løpet av sommerferien Endret 7. mai 2010 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Tror ikke jointen kommer til slå ut på prøver i september, men Forsvarets narkotikagruppe kommer til å kjøre en narkosjekk like etter innrykk. Den slipper ingen unna og de som blir tatt kommer til å få opprettet en internsak mellom politiet og misbrukern selv. Men uansett bør DU tenke over hva du gjør, for om du blir frista på Tusenfryd av en kar med joint, så i tillegg tar deg en jævel, så er du ute å kjører. Narkotikamisbruk kan ødelegge tjenestemulighetene dine. Lenke til kommentar
ConcernedBobcat Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 Takk for flere tebakemld'r. Dette høres bra ut, og virker som jeg kan slappe av. Jointen kommer ikke te å være noe problem med tanke på fristelser og den slags i senere tid. Det var kun en dum kort-tenkt hendelse under russefeiringen. Ikke noe fristelser og kamp med "indre demoner" av noe slag. Igjen, takk for tibakemld'r, nå kan jeg slappe mer av og se frem til tjenestetiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå