emeritus Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Opplevde en litt snodig sak her i dag med min 1991 Galant 1.8 GLi (270 000 km) Parkerte på skolen, og skrudde av bilen. Merka at parkeringa ikke var helt bra og satt meg inn for å gjøre det litt bedre. Men da starta den ikke. Det er gnist på pluggene... Noen som har noen formening om hva dette kan være? Kan det være noe galt med bensinpumpe f. eks? Hørt at "hjernen" på disse bilene har en tendens til å ryke? Edit: Må sies at jeg hverken hørte noe fusking eller noe som tilsier at den skulle dø ut. Den startet like lett som alltid 10 min før da jeg kjørte til skolen. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hjernen har en lei tendens til å ryke en gang eller to i livet til en G6. Kan dog også være bensinpumpen, men det er jo lett å finne ut. Sett strøm rett på kontaktene. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 Sitter bensinpumpa i motorrommet eller bak ved tanken? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Bak ved tanken mener jeg å huske. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 Takk for svar. Bilen står fortsatt stille, dessverre. Har ikke fått gjort all verden på den enda. Skal sies at jeg ikke har veldig peiling på motor, men fatteren kan noe, men har ikke skrudd Mitsubishi før. Ikke hjelper det at jeg ikke fant noe Haynes bok til den heller. Men nok om det. Legger til et bilde av motoren min her: Det jeg har ringet rundt i rødt. Hva er det? Da jeg vridde om nøkkelen spruta det bensin ut av den. Det viste seg at den ikke var tett nok skrudd til, men fikk skrudd den igjen så den lekker ikke nå lenger. Men det betyr iallfall at det kommer bensin fram dit. Hva kan da være problemet? Hører at det "klikker" i ECU/hjernen når jeg vrir om nøkkelen. Vet ikke om det utelukker at feilen ligger der eller ikke, men tyder vel på at det er liv i den? Er det noe annet jeg kan gjøre for å feilsøke videre? Er det noen sikringer jeg kan ha oversett? Ledninger etc? Eller er jeg rett og slett nødt til å levere den på verksted for feilsøking? Kjedelig når det er så lang ventetid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå