Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Presentasjon om kjærlighet og sex?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal ha en presentasjon om kjærlighet og sex, men sliter veldig mye med å finne noe å snakke om! Jeg tenkte å snakke litt om at kjærlighet og sex kan forveksles, og at noen tror at man er forelsket i noen så fort man får seg et ligg, men der sier det stopp. Jeg har googlet for å finne noe mer, men sliter veldig!

Noen som kan gi meg et lite dytt?

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Kanskje ett tips å ta med er at kjærlighet ikke bestandig betyr sex, men det er en måte å utrykke kjærligheten sin for den andre vedkommende.

Visst du skal gå dypt inn i emnene kan det være ett tips å nevne at onani, det er jo en måte å "få ut frustrasjon" for mange, og at både jenter og gutter driver med dette.

Lenke til kommentar

Du kan jo blande inn at veldig mange (altfor mange mener jeg) har sex tilfeldig, uten at det er kjærlighet involvert. Sjimpanser har blitt registrert å ha sex uten at de har "dannet par" eller at det er pga forplantning. To hunnsjimpanser kan for eksempel foreta seksuelle aktiviteter med hverandre.

Dessuten, kjærlighet og sex er to forskjellige ting, men de henger i sammen. Som sagt bygger kjærlighet på bestemte kjemiske reaksjoner som på mange måter er unike for mennesker kontra dyr. Det gjør også sex (lysten på sex).

Du kan også vinkle kjærlighet som en sinnsykdom, ettersom de har mange fellestrekk med andre psykologiske sykdommer. Det sto noe om dette i Illustrert Vitenskap for en stund siden.

Dessuten var det noe om dette på Hjernevask, du kan jo sjekke ut dette på Nrk.no. Det handlet om forholdet til sex hos menn og hos kvinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...