PapaSmurf Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hei Papasmurf her. Jeg har visat på pcen min, men jeg lurer på om jeg skal gå over til windows 7. Noen som kan gi meg noen go grunner til å gå over til windows 7. MVH Papasmurd Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 At Windows 7 er det Vista i utgangspunktet burde ha vært, er nå vel god nok grunn. Ytelsesmessig ligger også Win7 langt foran Vista. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Har du Vista vil du trolig merke nokså stor forskjell på ytelsen på pcen. Alle de jeg kjenner som har gått fra Vista til W7, angrer absolutt ikke, inkludert meg selv. Verdt pengene... Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Har du Vista vil du trolig merke nokså stor forskjell på ytelsen på pcen. Win 7 oppfattes som raskere av brukeren fordi forgrunnsoppgaven alltid "får" CPU. Ved test av XP, Vista og Win7 så er faktisk XP raskest: Windows Xp vs Vista vs 7 Men for all del, jeg har også byttet til Win 7 og er meget fornøyd Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Regner ikke XP som et aktuelt OS som man går til innkjøp av. Har man en XP plate liggende, så ja da kan det være noe. Men husk at XP er 9 år gammelt da, og det vil komme flere og flere programmer/spill etc som ikke støttes i XP i tiden fremover. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Windows 7 er på mange måter en videreutvikling av vista, og endel av vistas små og store problemer er løst i windows 7. Først og fremst var vista sårbar for skader på kjernefilene. En sikring som røk, en strømplugg som ble dratt ut osv var nok til å gi feilmeldinger på core, noe mange vistabrukere opplevde. Videre har win 7 innebygget støtte for directX 11, og avspilling av quicktime filer direkte i mediaspilleren. Andre ting er at vista la inn alle mulige drivere til alt mulig, noe som gjorde at vista trengte en anbefalt ledig harddiskstørrelse på 55 Gb, i motsetning til win 7 som kun legger inn det den trenger. Mange liker videre at win 7 ikke legger inn fotoprogram, epostleser, msn, osv, men isteden tillater den som ønsker å legge det til. Win 7 er også bra på 64-bit, som blir mer og mer vanlig. Gjennom menyene er det lagt til mange kjekke funksjoner, som visning av programmer man har lagt ned på oppgavelinjen, måten enheterne vises (skannere, skrivere, routere, skjerm osv kommer meget oversiktelig og tilgjengelig). Det er også endel annen sikkerhetsløsninger, som mange var misfornøyd med på vista. Andre ting, som filbehandleren og innstillinger av f.eks skjerm er smak og behag, men jeg synes win 7 måten er mye bedre. Videre er bakoverstøtten faktisk bedre på win 7. Lettere å kjøre ting i kompabilitetsmodus, lettere å avslutte programmer som henger osv. Jeg synes også utseendet er bedre, og om man vil så støttes jo også video som skjermsparer og bevegelige wallpapers (inkl video). Selve innstalleringen er også bedre, raskt og enkelt. Er ihvertfall hva jeg har opplevd. Ulemper, så langt: Win 7 leser ofte batteriinfo feil på laptoper, så ikke uvanlig at du får opp at du må skifte batteri. Skal fikses i SP1 såvidt jeg vet. Er også vanlig med en generell feil en sjelden gang som heter kernel 42 (mener jeg) som ikke har noen konkret grunn og som normalt er borte med en restart. Gikk over fra vista, og går ALDRI tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå