tiboine Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 grattis! gromkamera det der. har hatt det selv i et halvt år. anbefaler deg å ta en titt på www.kelbytv.com anbefaler de aller fleste det forsåvidt Lenke til kommentar
Sarah Beate Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) I stedet for å lage en ny tråd tenkte jeg at jeg kunne poste et tilsvarende spørsmål her: Er ikke dette en bra deal? Hvordan vil reklamasjonsretten fungere ved kjøp hos Pixmania som ikke har fysiske butikker i Norge? Det er et hopp på 500 kroner for å kjøpe samme pakke hos japanphoto.no, og da får jeg en Cewe fotobok på kjøpet som er kjekk å ha. Som nybegynner med speilrefleks (har Canon S5 IS m/12X optisk zoom fra før og har "vokst fra" det og har lyst på speilrefleks) er forskjellen mellom 18-55 VR til 18-105 VR verdt prishoppet? Jeg er generelt ganske glad i å bruke zoomen, da litt avstand ofte gjør personen jeg tar bilde av mer naturlig, men kan ikke helt si om jeg vil utnytte forskjellen mellom de to objektivene? Det er kanskje naturlig at jeg gjør det dersom jeg har ekstra zoom til rådighet? Blenderåpningen er den samme (f/3,5-5,6), innendørs vil jeg nok ikke ta zoomen så mye i bruk. Endret 10. mai 2010 av Sarah Beate Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Hvordan vil reklamasjonsretten fungere ved kjøp hos Pixmania som ikke har butikker i Norge? Pixmania har en nettbutikk i Norge. Alle som selger varer og tjenester i Norge må forholde seg til norsk lov. Om de faktisk gjør det, det er en annen sak ... Selv ville jeg valgt en fysisk butikk, eller en nettbutikk med bedre tilbakemelding. Vedrørende kameraet: Jeg har aldri satt meg inn i Nikonverdenen, men om du først og fremst tar bilder av folk, bør du vurdere et portrettobjektiv. Nikon har vel også en rimelig 50 /1.8, eller en rask 85 mm? Fortell hva du tar bilde av og i hvilke situasjoner, så kan helt sikkert noen nikonianere hjelpe deg. Lenke til kommentar
Sarah Beate Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Takk, takk =) Ja, jeg mente at Pixmania ikke har fysisk butikk i Norge, og har base i utlandet... Frykter at dersom jeg ønsker å benytte meg av reklamasjonsretten så må jeg sende det pr post, i verste fall til utlandet. Da kan jeg like godt kjøpe det til USA og spare en tusenlapp. Jeg tar bilder av det meste, egentlig. Generelt er jeg opptatt av komposisjon, og liker at utsnittet ser balansert ut i det jeg knipser, selv om jeg stort sett alltid cropper det litt ekstra til i PS under redigeringen etterpå. "Dette blir et fint bilde" tenker jeg ofte før jeg knipser. Så jeg tar ikke utelukkende portretter, men mennesker inngår ofte, uten å nødvendigvis posere. Jeg vil bruke kameraet på ferier og dager jeg er i fotograferingsmodus ellers. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Ikke tenk på Pixmania, da har du kun 2 år, mot 5 som det er i Norge. Utvilsomt lurere å bruke en tussing mer å kjøpe det i en skikkelig butikk i Norge. Er det SÅ viktig å spare en tusenlapp? Lenke til kommentar
inathegreat Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Reklamasjonsrett og garanti må da være den samme overalt, og er vel ingen som har 5 års garanti. Men uansett, trekk fra det du må betale i frakt, legg til ev. ekstra styr hvis det skulle skje noe og du må sende det inn, osv. For ikke å snakke om at du får ta med deg kameraet hjem med en gang hvis du går i butikken Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 5 års reklamasjonsrett gjelder ikke hvis du kjøper fra utlandet, nei. Om Pixmania faller i den kategorien vet jeg ikke. ..og ja - det er ofte ekstra styr hvis man skal spare penger - her er en liten fotomontasje fra garantireparasjon av tvillingbarnevogn i København. ..Vel å merke via Malmö. Lenke til kommentar
inathegreat Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Ta en kikk her for å se noen meninger og erfaringer rundt reklamasjonsrett/garanti hos Pixmania. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå