Gå til innhold

noen som har ideer til hvordan spill jeg skal lage?

Anbefalte innlegg

hei! jeg lastet ned game maker 8 idag og har lyst til å starte å lage spill igjen. er ikke verdensmester. Brukte 7ern før og lagde noen greie spill. det jeg har tenkt til er å se på physics tutorial og lage noe med "gele" egenskaper og litt forskjelig. noen som har noen ideer?

er ikke sikker på sjenger enda, men tenker at det blir noe likt som mario og ha lit forskjelige tyngdekrefter(y og x axen)som spilleren kan styre for å få spilleren i mål. hva tenker dere?

takker for hjelpen og kommer til å oppdatere så fort jeg får begynt:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En fransk oste maker som kommer inn i en transe hvor han tror at alt er av gelè for og så prøve og ta over verden og skaffe seg en Shemale til og ha som dronning :thumbup:

haha :D det blir nok den ideen din. det blir en snømann(jeg er ikke så flink til å tegne.

her er tegningen min. hvis noen er flink til å tegne an de godt gi meg et forslag :)

snkokk.jpg[/img]

det jeg tenker med spillet.

* sammle opp ost (poeng)

* to faser 1. når han er normal og ser alt som det er og 2. ser han alt som gele og blir ond(eller noe sånt)

* det som har skjed med han er at han har lagd en ost som gjore at han ble gal(med en feiltagelse)

*

Endret av D02
Lenke til kommentar

Slenger meg på denne. Jeg jobber også i GM8 og lager et plattformspill. Så langt har jeg bare ett rom, null fiender og mange bugs, men det kommer seg. Er ikke noe flink til å tegne, så det er kun kyllingen jeg har tegnet selv. Aner ikke hva spillet vil gå ut på, men vurderer noe alá Kirby. I Super Star Ultra har vi en mode hvor vi kun surrer rundt i et stort fjell, banker fiender og samler ting. Godt mulig det blir noe sånt. :) Men jeg tar mer enn gjerne imot forslag.

Bilde har jeg også, så klart. :)

Edit: Grunnen til dobbelstigen er fordi en vanlig stige blir for liten, så jeg bare setter meg fast i bakken. Har vurdert å heller lage en bred stige selv etterhvert når jeg finpusser det ferdige spillet.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

kult thecrow77 :)

jeg skal lage en intro istarten av spillet som skal være i 3D. her er to bilder av 3D figuren jeg har lagd. ser ikke veldig realistisk ut, men det var sån den ble etter en halv time. hva syntes dere og hvilken av de ser best ut?(den uten linjer eller den med)

5djfcy.png

29qbkav.png

Endret av D02
Lenke til kommentar

Stilig. Selv er jeg ikke i nærheten av ferdig nok til å tenke på introen. Skjønt plott har jeg for så vidt. Påskeharen har stukket av med påske-eggene, så en kylling blir sendt til etter den for å rappe eggene tilbake, kverke påskeharen en gang for alle og redde påsken. Greit det er litt teit plott, men selve spillet vil bli noe alá Castlevania og Metroid. Bare bytt ut Dracula og Mother Brain med Påskeharen. :p (og selvsagt Julenissen om det blir en oppfølger.)

Har jobbet en del mer med dette nå og endret hovedpersonen ganske mye:

(den ser mye bedre ut i bevegelse. Den kan gå, løpe, hoppe, dukke, skyte, hoppe og angripe fra luften og dobbel-hoppe, alt i flytende bevegelser.) :) Om ønskelig skal jeg prøve å legge ut en youtube-video etterhvert med gameplay.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Har den i bevegelse også i en annen tråd, men det skader vel ikke med en reprise. :)

Nå skal det sies at jeg ikke har laget den selv fra scratch. Jeg fant en annen jeg brukte som utgangspunkt, men har redigert litt her og der. Har bare jobbet med den i noen dager, så etterhvert kan den nok bli betydelig bedre. :)

Lenke til kommentar

kult. la ut en vide jeg også. nå har jeg bestemt meg og det blir den kokken(sliter med å bestteme meg:/)

http://www.youtube.c...er/MrBadmonkey1

er ikke inærheten av ferdig. det skal være lit mere på den. kameraet skal følge spilleren og bakken skal ikke være grønn.

Ikke verst. Minner litt om gode, gamle Boulderdash, men det er jo en bra ting. :)

edit: er det du som har tegnet kyllingen?

Både og. Jeg har "jukset" litt og brukt han her som grunnlag:

Jeg har redigert han en del, men fortsatt er det bare i et tidlig stadie. I stedet for å lage kjedelige brett med en figur som ikke beveger seg gjorde jeg det motsatte og lagde en figur først, før jeg begynte med brettene. På denne måten har jeg en brukbar karakter å teste med. Det er mye morsommere. :)

Men som sagt er den ikke ferdig ennå. Det vil bli to valgfrie karakterer til slutt. Begge er basert på samme fyren siden begge er kyllinger, men de vil være ganske forskjellige. Muligens blir får en high-tech våpen, energiskjold og en jetpack, mens den andre vil være en ninja med sverd, bue, stealth og grappling hook. :p

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Blir en liten bump det her men.

Har akkurat begynt med Game maker 8 selv. er jo nesten ett år siden dere drev på, hvordan går det nå? driver og lærer meg det jeg nå da, begynte på fredagen.

kanskje vi kunne lagd en game maker tråd? :)

Lenke til kommentar

det er lenge siden jeg har drevet med game maker nå. det går for det meste i å planlegge et spill jeg og fettern min har tengt til å lage til pc,mac eller iphone(vi vet ikke helt enda)

han driver å lærer deg programering nå, så hadde vært morsomt å fått til noe.

jeg kan jo lage en GM tråd til å diskutere ting rundt GM. hadde vært morro å se hva folk lager :)

jeg kommer til bake når tråden er oppe. vet ikke om jeg rekker å lage den før jeg skal dra, men den kommer opp i kveld hvertfall.

bruker du koder eller DD?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...