Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Du bør sjekke at DMZ ikke er aktivert i routermodemet. Hvis DMZ er aktivert, så kan det bli krøll med forwarding pga at en port bare skal forwardes mot en PC av gangen. Grunnen til at jeg anbefalte utorrent, var at utorrent skaper en aktiv tilkobling når du sjekker porten. Bruker man canyouseeme, så kan man få feil resultat ved at porten ikke er aktivt i bruk på PC. Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 Takker og bukker! Nå har jeg ikke åpnet noen porter i routeren what so ever.. men de jeg skriver inn i utorrent får rødt kryss på bandwidth men grønt på nettwork.. det må vell betu at porten er åpen da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Grønt på network betyr at de er åpnet ja. Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Utorretn guidem viser grønt uansett om jeg har åpnet port 9103 i routeren eller ikke.. Får helle rikke hosta multiplayer så noe galt gjør jeg.. routeren nekter faktisk å forwarde portene jeg stiller inn. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Utorretn guidem viser grønt uansett om jeg har åpnet port 9103 i routeren eller ikke.. Får helle rikke hosta multiplayer så noe galt gjør jeg.. routeren nekter faktisk å forwarde portene jeg stiller inn. Merk at Utorrent har UPnP funksjonalitet, og jeg tror den står på i Utorrent som standard, og rutermodellen du har har også UPnP aktivert som standard. Da kan Utorrent fortelle ruteren hva den trenger og autoamtisk forwarde portene som brukes. Men... husk at spillet ditt ikke nødvendigvis har UPnP støtte og dermed kan kreve manuell forwarding. Skal du teste manuelle forwardinger av porter i Utorrent så slå av UPnP i options, eller evt. bruk portforward sin tester som også er ok. -Stigma 1 Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Takk=) kanskje det er saken da.. at det ikke støtter UPnP. Jag har testet med portsjekkeren til portforward der får jeg ikke åpnet, samme med canyouseeme.org men hva annet kan jeg gjøre enn å legge til portene på routeren min? når det forstatt ikke fungerer Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Takk=) kanskje det er saken da.. at det ikke støtter UPnP. Jag har testet med portsjekkeren til portforward der får jeg ikke åpnet, samme med canyouseeme.org men hva annet kan jeg gjøre enn å legge til portene på routeren min? når det forstatt ikke fungerer Vel det betyr bare at det er noe annet som er feil.. - Har du gjort det riktig til å begynne med? (gi oss screenshots av hvordan du har gjort det i ruteren) - Har du software brannmur installert? - Bruker du mer enn èn ruter i nettverket? (for eksempel en ekstra for trådløst?) - Hvilke porter er det snakk om? noen få spesifikke porter på Speedtouch 5*6 er reservert av ruteren, slik som port 80, 21, 443 og et par andre, så om du skal forwarde noen av disse må du behandle dem litt spesiellt for at det skal fungere. Jeg skal fortlele deg hvordan om det viser seg at det gjelder for de portene du trenger å bruke. -Stigma 1 Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Takker=) Har bare denne ne routeren. De sier den viktigste porten for multiplayer er UDP 9103 så det er den jeg først og fremst prøver å åpne Her er også bilder Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Hold an et sek.. hvorfor har vi to tråder gående om dette? Jeg synes denne problemstillingen lignet fryktelig på en annen som jeg holdt på å hjelpe med samme problem: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1226697&st=20&gopid=15627596entry15627596 men det er jo deg... Det er helt unødvendig å ha to seperate tråder på samme problem, det eneste du oppnår ved det er at jeg har gjentatt alt to ganger. La oss konsolidere trådene og lukke den andre. Fra det jeg kan se så ser det riktig ut i screenshots det du har gjort. Som jeg sa i andre tråden så kan jeg ikke se noe obvious galt, gitt at alt du har gitt av informasjon osv. har vært korrekt. Jeg tilbø meg å ta en titt på det via fjernstyring siden jeg ikke har flere konkrete forslag til hva du kan sjekke selv. Når det ikke er en typisk vanlig feil er ofte hands-on raskeste måten å finne ut av det. -Stigma 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå