cakefun Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Heisann har et litt nybegynnerspørsmål her jeg har en stasjonær pc m dette hovedkortet Min lenke en intel i5 750 cpu og 4 gb ram av typen "kingston hyperx 1333 mhz " 2 x 2 gb brikker har nettopp bestillt 1.- 4 gb brikke til av denne rammen men det jeg lurer på er om jeg vil ha noen problemer med å innstalere en 4gb brikke til på hk. har 4 ram slotter på hovedkortet og dekning for opptil 16 gb ram men jeg har hørt det er noe med dual /triple channel memmory betyr dette at på noen hovedkort er du nødt til å ha rambrikker i 2 eller 4 eller 6 slotter og ikke i 3 det jeg lurer på er om jeg vil ha normalt utbytte av en 4gb rambrikke til på hovedkortet mitt (har som sagt 4 ramslotts på hk og dekning for opptil 16 gb hvorav jeg har 2x2gb innstallert allerede på forhånd takk for all hjelp Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hvis du tar en titt i manualen så står det garantert der. Mange hovedkort krever som du selv påpeker at memory innstalleres i par, så det er godt mulig at å sette inn en enkelt brikke kan by på visse problemer. Lenke til kommentar
cakefun Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 ok takker for svar ,ska sjekke manual Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå