Tjessem Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg kjøpte i dag SE t610. Den virket knall, og siden innebygget kamera er nytt for meg så har jeg knipset litt, men det tok ikke lang tid før minnet var fullt. Jeg tok rundt 10 bilder av forskjellig kvalitet. Det viste seg etterhvert at bilder som det stod tok 5kb i minnemenyen tok opp va 40-50kb. Hva er problemet? Noen som vet noe/har lignende erfaringer? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Umulig være sååååå lite minne på en T610 ????? Da beholder jeg STOLT min 3650 altså. Vil tippe det er bildekvaliteten som du har variert eller/og oppløsning. Men 10 bilder også fullt minne ? Har vanskelig for å tr dette... BTW. hva mener du med ::: Den virket knall ?? er den ikke ? Jeg synes mobilen virker dritfet Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Sakset fra expansys.com: "The T610 offers plenty of room for your own favorite files. You can store up to 2MB of images, screensavers and sounds." Lenke til kommentar
e[ca] Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 2 mb innebygget minne er litt lite.. Kommer nok en "i" versjon snart Har 5mb på min 7250, og det er mer en nok - bruker minnet kun til bilder og spill.. Lenke til kommentar
CavemaNz Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 du må slette no av det greiene de shipper med telefonen for å få de fulle 2mb Lenke til kommentar
Tjessem Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Problemet er at bilder som tar 10kb tar opp 50kb av minnet slik at det blir fullt med en gang. DVS at 10 bilder skal ta opp 100kb, men på min tar det opp 500kb Lenke til kommentar
Tjessem Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Den virket knall vil si at den var sjef! Lenke til kommentar
Xeniobus Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 når jeg fikk den så slettet jeg ingen av de bildene som låg inn i mine bilder. Så knipset jeg noen bilder. Rundt om 5 stk. med forskjellige effekter. Hadde 500kb ledig etter dette. Lenke til kommentar
Tjessem Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Er det noen med t610 som gidder å sjekke filstørrelse og hvor mye bildet abstract tar opp av minnet? Hos meg er filstørrelsen 12kb men det tar opp 23kb av minnet. Lenke til kommentar
e[ca] Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Hvorfor tar bildet opp mer plass en det som vises? Mener, 23kb mot 12kb? Kan ikke telefonen bare vise 23kb da? Lenke til kommentar
Tjessem Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Hva mener du med bare vise 23kb? Bildet tar opp 9kb mer enn det det er. Lenke til kommentar
e[ca] Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Uttrykte meg litt dårlig. Det jeg lurer på er hvorfor bildet tar opp mer plass en det viser? Hva brukes de ekstra 9kb til altså? Lenke til kommentar
Tjessem Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Det er det jeg ikke vet og lurer derfor på om andre med SE T610 har like erfaringer. Alle bildene på mobilen tar opp mer minne enn det som står på filstørrelse, og de fleste jeg ahr tatt selv tar opp 2-10 ganger mer enn filstørrelsen! Lenke til kommentar
e[ca] Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Det virker som en bug.. om ikke det er noen innstillinger som må fikles litt med:) Det du kan gjøre, er å sende en mail se SE Norge, og si ifra. Da burde du få en gratis oppgradering Lenke til kommentar
beh Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Dette her er et "kjent problem" for på esato har mange klager over dette med T68i og T3X0. Jeg har ikke merktet noe til dette på min T300 men je ghar som filosofi og ha så lite ting som mulig på den for at den skal være kjapp og responsiv. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 På bilde info på abstract står det filstørrelse: 12kb, når jeg trykker slett står det: Abstract [11kb], Slette element? Ja/Nei.. Lenke til kommentar
Duztey Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hvis jeg skal ha en kameramobil så skal jeg bruke kameraet til å ta et bildet, send dem som mms og deretter slette bildet hvis jeg ikke har bruk for det mer. Skjønner ikke vitsen med å lagre en haug med bilder på mobilen. Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hvis jeg skal ha en kameramobil så skal jeg bruke kameraet til å ta et bildet, send dem som mms og deretter slette bildet hvis jeg ikke har bruk for det mer. Skjønner ikke vitsen med å lagre en haug med bilder på mobilen. Mener jeg og.. De eneste bildene jeg tar vare på er de jeg har lagt til kontakter. De andre verdt å ta vare på ligger på pc'n. Lenke til kommentar
bassmania Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 akuratt det samme gjør jeg, skjønner ikke poengt å ha hauge vis at ting, f.eks ringe toner, den jeg bruker har jeg, og når tar et nytt et, sletter jeg det gammle, alt er på PCen uansett. Lenke til kommentar
Alasken Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Grunnen til at bildene tar opp mere plass er fordi tlf'en gjør de om til .RAW bilder pga de da gir raskere bildebehandling. Personlig har jeg ikke problemer med plass ettersom jeg har BT adapter til dataen. Var på ferie i 2-3 uker nå nettopp, og da slet jeg litt, men det var ikke verre enn å slette alt det drittet som ligger på tlf'en når du kjøper den. Hadde nesten 30 bilder inne , med høyeste filstørrelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå