RamGuy Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Vi er på utgikk etter en god multifunksjon skriver, en som holder litt over snittet god kvalitet på det meste den foretar seg! Har fått nok av billig juggel av diverse multifunksjon skrivere opp igjennom årene! Selv er jeg så godt som blank på området skrivere / scannere og har derfor ikke tilstrekkelig kunnskap til å ta noe avgjørende valg mellom hvilke modeller som er best, jobber selv med elektronikk og har fått smått innføring av representanter for både Epson og Canon, men naturlig nok mener jo de at det er dem selv som er best på så og si alle områder, så minst en av dem må ta feil på opptil flere punkter, stoler stort sett aldri på hva representanter direkte fra en produsent måtte mene om sine egne produkter, ei heller rivalens for den sakens skyld! Vi har sett på litt forskjellige, kravene er ikke allverden egentlig, vi ønsker bare at det skal være kvalitetfølelse og minst mulig juggel som du så ofte får med de "billigere" multifunksjon skriverne på markedet som koster i underkant av tusenlappen, vi har selv en Epson DX ett eller annet som vi riktignok er nærmere 5år gammel, men gud bedre for noe meningsløst juggel! Vi har en HP LaserJet som brukes til all slags utskrift som ikke krever verken farger eller fotokvalitet, så vi er ute etter en skriver som er god på farger og foto, og som har scanner. Her er kvaliteten på utskriften helt klart mer i fokus enn kvaliteten på scanneren, da sistnevnte er noe vi stort sett aldri bruker utenom noe helt enkelt scanning av dokumenter og kopiering en sjelden gang. Det er viktig at den også har nettverksfunksjon, ikke nødvendigvis trådløst men hvert fall en ethernet port så vi kan dele den på nettverket slik at det blir enkelt for samtlige i familien å bruke den. Sist ment ikke minst må det være mulighet for skriving på printbare CD / DVD-er! Har sett endel på Canon Pixma MP990 og Epson Stylus PX710W og PX800W, uten at jeg helt klarer å se forskjellene på disse, har som sagt ikke tilstrekkelig med kunnskap og erfaring til å klare å skille de forskjellige ifra hverandre. Dog et inntrykk jeg sitter igjen med er at Epson stort sett er billigere enn Canon, men holder de samme kvalitet og nivå? Så anbefalinger til gode multifunksjon skrivere til ca 1'500-3'000kr taes i mot med stor takk! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Har selv en PX710W som jeg har printa på i endel mnd. og kan absolutt anbefale den. Om den er noe bedre enn tilsvarende skriver fra Canon er vel tvilsomt, men jeg er ihvertfall knallfornøyd med kvaliteten. Den har sinnsvakt god fotokvalitet,og det var mye derfor jeg kjøpte den da jeg skriver ut masse bilder. Den kan også printe CD, den kan utstyres med Duplex tray, den har bra scanner, og den er litt sexy egentlig med kompakt design og fin fasong. Den har også en veldig lettvin WIFI del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå