Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spare opp til 60% drivstoff?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg kom over noe som lover at jeg kan spare opp til 60% drivstoff ved hjelp av vann... Noen her som kan svare på om dette er tilfelle eller om dette bare er tull? Spare 60% virker litt for godt til å være sant men om jeg bare sparer halvparten av det de lover vil jo dette utgjør ganske mye i året ettersom jeg kjører 20000km i året.

 

Produktet finner du her: Link

Endret av KVTL
Trenger ikke refferallinker på forumet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bullshit.

 

Å hente ut hydrogen fra vann koster like mye energi som det gir ut når det forbrennes. Ergo går vinninga opp i spinninga.

... dessuten, hvis slik "vidunderteknologi" faktisk hadde funka slik som de sier, tror du ikke man da hadde hørt om det et annet sted enn en ganske så tvilsom webside? Det lukter jo svindel lang vei.

Endret av hallgeirl
Lenke til kommentar

Takk for innspillet, men blir ikke vanninspr. brukt til trimming av motorer? dersom du kan bruke det til det kan du vel også bruke det til å spare drivstoff skulle en tro? eller er jeg helt på jordet nå?

Lenke til kommentar

Takk for innspillet, men blir ikke vanninspr. brukt til trimming av motorer? dersom du kan bruke det til det kan du vel også bruke det til å spare drivstoff skulle en tro? eller er jeg helt på jordet nå?

 

Nei, det brukes til å KJØLE turbotrimmede motorer ;)

Lenke til kommentar

Dette er IKKE tull, dette er fullt fungerende teknologi. Har selv sett dette i bruk, og vet at det virker. Teknologien er IKKE ny, tvert imot. Søk på HHO generator elns, så finner du mye bra info, men vær obs at det er mange nettsider som vil selge deg dårlige og ubrukelige produkter til en alt for høy pris.

 

Du kan faktisk bygge det selv, det er ganske enkle komponenter. Om du er litt byggekyndig da.

Den bruker vann, en dash med noe kalsiumlignende stoff, og opptil 15Amp fra batteriet. 60% kan du glemme, det er knapt teoretiske tall) men 30-40% er helt reelt, og det har jeg sett med egne øyne på en stor amerikansk diesel (6.2).

 

Såvidt jeg har funnet ut er de nyere konstruksjonene, som baserer seg på tørr-celle i stedet for tradisjonell våt-celle, en tryggere konstruksjon. Dingsen produserer nemlig en gass (HHO), som ikke uten videre kan kalles særlig stabil. Den smeller skikkelig.

 

Uten at jeg har peker til et nettsted, så er det en fyr som har lagt ut tegninger og beskrivelser av en tørr-celle versjon, som har fått veldig mange gode tilbakemeldinger, både på effektivitet og sikkerhet.

 

Utfordringen med et slikt apparatur, spesielt her i Gnore, er at du har vann på en liten tank (1-2l). Vann har som kjent en lei tendens til å fryse om vinteren.

 

I andre land er dette populært i flere miljøer, kanskje spesielt blant lastebilsjåfører.

 

Vann-innsprøytning fungerer ganske annerledes. Det blir laget av flere årsaker, uten at jeg kan alt i detalj. Vannet, som blir sprøytet inn som en fin tåke, vil kjøle, rense, og siden vann er lite komprimerbart, så vil det kunne øke effekten. Søk på waterinjectin, og du finner mye gode artikler.

 

Det er også andre "ting" du kan injisere, med forskjellige hensikter. Propan er også brukt, med ganske interessante resultater, både mht effekt og økonomi. Nei, snakker ikke om biler som går på gass, men som får gass inn sammen med luft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er IKKE tull, dette er fullt fungerende teknologi. Har selv sett dette i bruk, og vet at det virker. Teknologien er IKKE ny, tvert imot. Søk på HHO generator elns, så finner du mye bra info, men vær obs at det er mange nettsider som vil selge deg dårlige og ubrukelige produkter til en alt for høy pris.

 

Du kan faktisk bygge det selv, det er ganske enkle komponenter. Om du er litt byggekyndig da.

Den bruker vann, en dash med noe kalsiumlignende stoff, og opptil 15Amp fra batteriet. 60% kan du glemme, det er knapt teoretiske tall) men 30-40% er helt reelt, og det har jeg sett med egne øyne på en stor amerikansk diesel (6.2).

 

Såvidt jeg har funnet ut er de nyere konstruksjonene, som baserer seg på tørr-celle i stedet for tradisjonell våt-celle, en tryggere konstruksjon. Dingsen produserer nemlig en gass (HHO), som ikke uten videre kan kalles særlig stabil. Den smeller skikkelig.

 

Uten at jeg har peker til et nettsted, så er det en fyr som har lagt ut tegninger og beskrivelser av en tørr-celle versjon, som har fått veldig mange gode tilbakemeldinger, både på effektivitet og sikkerhet.

 

Utfordringen med et slikt apparatur, spesielt her i Gnore, er at du har vann på en liten tank (1-2l). Vann har som kjent en lei tendens til å fryse om vinteren.

 

I andre land er dette populært i flere miljøer, kanskje spesielt blant lastebilsjåfører.

 

Vann-innsprøytning fungerer ganske annerledes. Det blir laget av flere årsaker, uten at jeg kan alt i detalj. Vannet, som blir sprøytet inn som en fin tåke, vil kjøle, rense, og siden vann er lite komprimerbart, så vil det kunne øke effekten. Søk på waterinjectin, og du finner mye gode artikler.

 

Det er også andre "ting" du kan injisere, med forskjellige hensikter. Propan er også brukt, med ganske interessante resultater, både mht effekt og økonomi. Nei, snakker ikke om biler som går på gass, men som får gass inn sammen med luft.

 

Takk for konstruktivt svar, dette må jeg finne mer ut av.. 30-40% er jo mye! :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for innspillet, men blir ikke vanninspr. brukt til trimming av motorer? dersom du kan bruke det til det kan du vel også bruke det til å spare drivstoff skulle en tro? eller er jeg helt på jordet nå?

 

Nei, det brukes til å KJØLE turbotrimmede motorer ;)

 

Vannet gir vel effekt på mange måter...

Vannet "stjeler" varmen fra lufta, og kjøler den ned ytterligere. Hindrer sjansen for tenningsbank. Vann utvider seg med 1800ganger når det går i damp... Sier seg vel selv at det gir effekt.

I tillegg så renser vannet motoren for sot, så du hele tiden har en gullende ren motor..

Lenke til kommentar

Hadde det vært mulig, hadde vi hatt muligheten til å kjøre på vann for lenge siden.

Vann til vannbasert lakk koster like mye som lakken.:) Vann til motoren.....la oss si med spesial tilsetninger...15 kroner/literen?

Lenke til kommentar

Hadde det vært mulig, hadde vi hatt muligheten til å kjøre på vann for lenge siden.

Vann til vannbasert lakk koster like mye som lakken.:) Vann til motoren.....la oss si med spesial tilsetninger...15 kroner/literen?

Du vet, dette er ikke snakk om å kjøre en motor på vann. Fremdeles skal den gå med fossilt brennstoff, men med litt drahjelp fra en hydrogenlignende gass.

Jeg husker ikke i farten nøyaktig hvilken tilsetning det er snakk om, men det er et stoff som ligner på bakepulver, men ikke helt, og som er relativt rimelig, og med de ekstremt små mengdene det er snakk om her så blir det knapt en utgift. Rett nok ikke noe du får hvor som helst, men det er å få tak i på nettet. Det som nok blir en større utfordring er frosten.

Lenke til kommentar

Vann. insp funker bare ved heftig trimming eller store motorer. En normal motor med en slik funksjon vil oppleves som dau hvis dette skal være koblet inn hele tiden. Normalt slår bare dette inn på full gass. Det krever også drenering på eksosen som går utover avgassen som igjen resulterer i at bilen ikke er godkjent. Du ødelgger også bilen ved og montere dette.

 

Hvis folk skal spare så helvette mye bensin på alt sett nedi en 1.0 liters motor og drit i alt dette tullet her. Kjøper du vann. insp for og kjøre som en kjerring er det totalt fail. Vann insp er kjent for og skulle gi mer effekt ved ekstrem kjøring ikke spare drivstoff.

 

Og erfaringsmessing så ender alt sånt her bare i tull. Folk kjøper på nett, monterer i sverige. Det funker ikke/ikke godkjent og mølla er i gang.

 

En Bmw M5 på bane som følger etter en Toyota prius vil bruke langt midre drivstoff enn priusen. Kjøp bil etter behov ikke bruk et lass med penger på og strupe i filler en stakkars motor for at du skal spare 5øre pr. mil.

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at du ikke ser noe særlig til det. Ødelegger motoren, farlig ved en kollisjon, laaaangt fra like effektivt som mange skal ha det til og jeg tipper 99% av det du finner av tegninger o.l. er rent bull. Sett ganske omfattende tester av hvis jeg husker rett 15 forskjellige, og ingen av de fungerte. ( Dvs. to av de gav 5%, men i forhold til risiko og slitasje er det bortkastet. Flere av de økte til og med forbruket. )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Oxyhydrogen is often mentioned in conjunction with devices that claim to operate a vehicle using water as a fuel, or that burn the gas in torches for welding and cutting at outlandish temperatures, sometimes under the name "Brown's Gas" after fraudster Yull Brown who advocated such devices, or "HHO gas" after the claims of fringe physicist Ruggero Santilli.

 

The most common and decisive counter-argument against using the gas as a fuel is that the energy required to split water molecules exceeds the energy recouped by burning it, and these devices reduce, rather than improve fuel efficiency.[10]

Oxyhydrogen/Knallgass

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...