Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fått dette ærefulle men risikable oppdraget.

Jeg har satt meg litt inn i markedet men det gjelder litt mer avanserte komponenter. En pc til mor trenger jo ikke å være den kvasseste og det litt rimeligere markedet må jeg si meg ganske blank på. Jeg søker derfor tips til fullstendige oppsett. Er det noen som vet om kjenner til kvalitet i de litt lavere prisklasser?

Pc skal kun brukes til kontor bruk men bør også kunne holde noen år. Derfor er oppgraderings muligheter viktig. Prisen er selvfølgelig også meget viktig, prøver å presse den ned til 3-4000. Mus og tastatur skal vi alltids klare å oppdrive og hun mener det bør holde med en 17'' crt skjerm.

Jeg tenker AMD med en gang uten å ha noe erfaring med det. Bør vel styre unna de eldre (av mange omtalt som ustabile), så bør kansje satse på n-force2 brikkesett?

Jeg er som sagt ganske blank på dette området og tar i mot alle tips med jubel :woot:

Innbiller meg at det vil lønne seg med ett hovedkort med integrert skjermkort...

Det viktigste til slutt: Om den ferdige pc'en skulle vise seg å være dårlig, å kræsje litt i ny å ne, så kan dere tenke dere hvem som får så øra flagrer... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en liten en som jeg satte sammen sånn kjapt, er litt trøtt nå så jeg håper jeg fikk med alt.

Det ble budsjettsprekk, og det er innsparingpotensiale over hele fjøla, men jeg tror ikke jeg ville kjøpt noe "dårligere" komponenter enn dette.

Fra PSData.no

Gjorde noen småforandringer for å presse prisen litt, så jeg legger det ut som et alternativ, men som sagt, tilbud 1 er det jeg vil anbefale deg.

Også fra PSData.no

Grunnen til at jeg valgte en såpass kraftig og "dyr" CPU er rett og slett at den gir mest for pengene, samt at du med denne får utnyttet 333MHz FSB'en som hovedkortet og rammen støtter. Du kan i tilbud 1 bytte CPU ut med en Barton 2500, dette vil gjøre det ca. 100 lappen billigere elns, og ytelsen vil være ca. den samme.

Håper det hjelper deg litt hvertfall.

-Neo

Lenke til kommentar

Billigere blir det ikke...men ikke dårligere heller tror jeg...og denne er ikke særlig oppgraderingsvennlig!

Selvbyggerpakke

Pluss på en skjerm og du casher ut på rett under 4.000,-

Men dette er en pakke som jeg rett og slett ikke vil anbefale, for skarve 1.000 lappen mer (TILBUD2) vil mor di få en PC som er SINNSYKT mye kjappere.

Men som jeg sa opprinnelig, TILBUD1 er det absolutte å anbefale hvis du vil ha mest for pengene.

Men det hadde det også kunnet lønne seg å koste på litt ekstra og få en bedre skjerm, gjerne en 19". Dette vil lønne seg i det lange løp.

Men uansett hva du velger å bestille så ønsker jeg deg lykke til og håper moren din vil bli fornøyd med kjøpet.

Lenke til kommentar

Takker for alle gode tips! :woot:

Tror kansje jeg heller mot tilbud 2 men er bare litt usikker på hovedkortet.

Deluxe utgaven av dette kortet er jo skrytt opp i skyene men hvordan er dette?

I tillegg vet jeg lite om XP2000. Denne har jo thoroughbred kjerne, er det noe særlig. Har jo hørt rykter om ustabile eldre amd prosessorer men det kommer kansje av de eldre brikkesettene...

Vil det være mye å tjene på å gå for en 2500+ med barton kjerne?

CD brenner har hun ikke behov for så det holder med spiller som er satt opp i tilbud 2.

Bestiller sansynligvis i morgen og tar gjerne i mot ett par tips til nå rett før jeg gjør det...

Lenke til kommentar

Spørsmål: Hva er det mor skal gjøre av kontor-arbeid som ikke kan kjøres på en 500MHz-prosessor..?

Brukt PC hadde kanskje være noe å vurdere.

Og uansett: billig 19" CRT fra PSData. HYUNDAI F910 anbefales på det varmeste. (Q910 er bare piss, selv om den ser mer fancy ut og sånt.) 19" varer så utrolig mye lengre og er så utrolig mye herligere enn 17", i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
Spørsmål: Hva er det mor skal gjøre av kontor-arbeid som ikke kan kjøres på en 500MHz-prosessor..?  

Brukt PC hadde kanskje være noe å vurdere.  

Tja det kan du si, en 500MHz hadde sikkert holdt en stund. Men så kommer nytt operativ sytem og andre ting som gjør det hele vanskelig selv om dette selvfølgelig er en stund frem i tid. Kan vel umulig forsvares å kjøpe noe kraftigere på noen annen måte en at man da hvertfall har muligheten til å bruke den til andre ting. Har titta litt på bruktmarkedet og funnet sinnsykt mye drit til vanvittige priser.

Har i tillegg undersøkt muligheten for en hjemme pc ordning som gjør det hele litt rimeligere men som selvsagt forutsetter kjøp av ny pc. Hun jobber som lærer så det skulle være mulig å få til.

Hva slags pc har du selv. Hva med å la mora di overta den (eller deler av den) også oppgraderer du din egen etterhvert.  

Edit: Hvis du blir pc-løs ei stund, får du sikkert låne din gamle av mor.

Jeg studerer i trondheim så det blir litt vanskelig, men godt tips :wink:

I tillegg har jeg bare en gammel bærbar (faktisk 500MHz) som jeg har solgt. Ikke lenge til jeg går til innkjøp av en pc til meg selv men den kommer ikke til å ligne mye på denne. :D

Skal ringe komplett og ps data å høre om hjemme-pc ordningen i morgen og hva det innebærer.

Så jeg ender nok opp med NeoTech's andre oppsett muligens med en 2500+ cpu. Fortsatt litt spent på det hovedkortet da og xp2000... Noen som har erfaring med disse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...