Gå til innhold

Gode oppskrifter i sommervarmen

Anbefalte innlegg

Her kan vi legge til oppskrifter på ting og tang vi vet om av mat og drikke som passer fint i denne herlig sommervarmen. Det hadde vært fint om folka virkelig viste om oppskriftene funka, og ikke bare copypaster ett eller annet fra en nettside.

Da begynner vel jeg da, med noe jeg (kanskje litt risky å si) personelig synes er bedre en Cola, nemlig iste! Har laget omkring 10 liter av denne oppskriften, og kan derfor dokumentere at den funker ypperlig.

-------------------------------

Det du trenger er:

- 2 liter vann

- 4 teposer (smaken blir veldig mye bedre om man bruker noe sånn "eksotisk" te i stedet for vanlig earl grey, med vanlig te smaker det egentlig litt vondt)

- Ett halvt glass (vanlig melkeglass) med sukker

- Sitron ekstrakt

Slik gjør du:

1. Kok opp vannet i en stor gryte

2. Når vannet koker tar du gryta bort fra platen, legger teposene oppi og dekker til med ett kjøkken håndkle

3. Etter 1 time er teen ferdig, og du kan putte sukkeret i. Siden vannet fremdeles er litt lonkent vil sukkeret løse seg opp ganske raskt. Ta så i så mye sitron ekstrakt du vil ha, smak gjerne for å teste.

4. La isteen kjøle seg ned, hell den i ønsket drikkeobjekt og nyt den varme sommerdagen.

-----------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Løp bort til butikken.

2. Kjøp seks bokser der det står Hansa Premium.

3. Kjøp en pose chili-nøtter.

4. Løp hjem igjen.. ta på deg hawaii-skjorta, sett på no passende musikk, og kulen i sola. Da er jeg i himmern 8) :woot:

Lenke til kommentar

Du trenger melk, fløteis (med eller uten sjokoladebiter), oboy/nesquick eller annen kakao.

Ha melk, is og kakao i en bolle. Bestem mengden etter sulten, det er mektig. Ta frem miksmasteren og visp sammen. Drikk med sugerør. Ikke drikk for fort for da får du sånn ising i hodet :/. Lykke til .

hmm, ja, dette er milkshake om dere ikke forstod det

Lenke til kommentar
1. Løp bort til butikken.

2. Kjøp seks bokser der det står Hansa Premium.  

3. Kjøp en pose chili-nøtter.

4. Løp hjem igjen.. ta på deg hawaii-skjorta, sett på no passende musikk, og kulen i sola. Da er jeg i himmern  8)  :woot:

Jeg ville gått hjem

Lenke til kommentar
Du trenger melk, fløteis (med eller uten sjokoladebiter), oboy/nesquick eller annen kakao.

Ha melk, is og kakao i en bolle. Bestem mengden etter sulten, det er mektig. Ta frem miksmasteren og visp sammen. Drikk med sugerør. Ikke drikk for fort for da får du sånn ising i hodet :/. Lykke til .  

hmm, ja, dette er milkshake om dere ikke forstod det

*løper ned på rimi og kjøper is og melk*

Lenke til kommentar

Dette er geeeenialt:

Du trenger:

1stk hurtigmikser

1stk beger som fulkte med hurtig mixeren.

en god del vanilje is med sjokolade biter.

en passende dæsj med melk.

nesquick

Fyll opp begeret med is kuler, så fyller du det nesten fult med melk. et par spise skjeer med nesquick. La det stå å svelle i ca et minutt. fyr opp hurtimixærn, kjør den nedi begeret. Men ikke kjør for mye. Det skal merkes at det er is oppi der.

Hell innpå! :D

Lenke til kommentar

Et annet tips til å drikke no i sommervarmen:

Ta et stort glass bland sammen schweppes lemon(heter det det?) og bland med battery, bland 50/50. Ta gjerne noen isbiter og, sørg for at drikken er iskald.

Det er digg syns jeg 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...