iver89 Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Her kan vi legge til oppskrifter på ting og tang vi vet om av mat og drikke som passer fint i denne herlig sommervarmen. Det hadde vært fint om folka virkelig viste om oppskriftene funka, og ikke bare copypaster ett eller annet fra en nettside. Da begynner vel jeg da, med noe jeg (kanskje litt risky å si) personelig synes er bedre en Cola, nemlig iste! Har laget omkring 10 liter av denne oppskriften, og kan derfor dokumentere at den funker ypperlig. ------------------------------- Det du trenger er: - 2 liter vann - 4 teposer (smaken blir veldig mye bedre om man bruker noe sånn "eksotisk" te i stedet for vanlig earl grey, med vanlig te smaker det egentlig litt vondt) - Ett halvt glass (vanlig melkeglass) med sukker - Sitron ekstrakt Slik gjør du: 1. Kok opp vannet i en stor gryte 2. Når vannet koker tar du gryta bort fra platen, legger teposene oppi og dekker til med ett kjøkken håndkle 3. Etter 1 time er teen ferdig, og du kan putte sukkeret i. Siden vannet fremdeles er litt lonkent vil sukkeret løse seg opp ganske raskt. Ta så i så mye sitron ekstrakt du vil ha, smak gjerne for å teste. 4. La isteen kjøle seg ned, hell den i ønsket drikkeobjekt og nyt den varme sommerdagen. ----------------------------------------------------- Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 1. Løp bort til butikken. 2. Kjøp seks bokser der det står Hansa Premium. 3. Kjøp en pose chili-nøtter. 4. Løp hjem igjen.. ta på deg hawaii-skjorta, sett på no passende musikk, og kulen i sola. Da er jeg i himmern 8) Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 har tenkt å lage slush i morgen, får se hvordan det går. om forsøket er vellyket vil oppskriften bli lagt ut her. Lenke til kommentar
sim Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Du trenger melk, fløteis (med eller uten sjokoladebiter), oboy/nesquick eller annen kakao. Ha melk, is og kakao i en bolle. Bestem mengden etter sulten, det er mektig. Ta frem miksmasteren og visp sammen. Drikk med sugerør. Ikke drikk for fort for da får du sånn ising i hodet :/. Lykke til . hmm, ja, dette er milkshake om dere ikke forstod det Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 1. Løp bort til butikken. 2. Kjøp seks bokser der det står Hansa Premium. 3. Kjøp en pose chili-nøtter. 4. Løp hjem igjen.. ta på deg hawaii-skjorta, sett på no passende musikk, og kulen i sola. Da er jeg i himmern 8) Jeg ville gått hjem Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Bra frem Sjips og Brus og sånn.. Fyr på sommertøy Ud i solen Fyr på Sibbe - Na E D Feri og sløvan Herli Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 har tenkt å lage slush i morgen, får se hvordan det går. om forsøket er vellyket vil oppskriften bli lagt ut her. God ide ! har tenkt å gjøre det samme senere idag, får se hva jeg rekker (gidder)... Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Du trenger melk, fløteis (med eller uten sjokoladebiter), oboy/nesquick eller annen kakao. Ha melk, is og kakao i en bolle. Bestem mengden etter sulten, det er mektig. Ta frem miksmasteren og visp sammen. Drikk med sugerør. Ikke drikk for fort for da får du sånn ising i hodet :/. Lykke til . hmm, ja, dette er milkshake om dere ikke forstod det *løper ned på rimi og kjøper is og melk* Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Skal lage milkshake etterpå jeg og, fløteis med sjokolade biter er best! Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 den slush oppskriften jeg brukte funka ikke, ble bare noe gørr som ikke smakte noen ting nesten. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Dette er geeeenialt: Du trenger: 1stk hurtigmikser 1stk beger som fulkte med hurtig mixeren. en god del vanilje is med sjokolade biter. en passende dæsj med melk. nesquick Fyll opp begeret med is kuler, så fyller du det nesten fult med melk. et par spise skjeer med nesquick. La det stå å svelle i ca et minutt. fyr opp hurtimixærn, kjør den nedi begeret. Men ikke kjør for mye. Det skal merkes at det er is oppi der. Hell innpå! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 har tenkt å lage slush i morgen, får se hvordan det går. om forsøket er vellyket vil oppskriften bli lagt ut her. God ide ! har tenkt å gjøre det samme senere idag, får se hva jeg rekker (gidder)... Slush med alkohol? konge Lenke til kommentar
Beanie Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Kalde øl og chilli nøtter.. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Et annet tips til å drikke no i sommervarmen: Ta et stort glass bland sammen schweppes lemon(heter det det?) og bland med battery, bland 50/50. Ta gjerne noen isbiter og, sørg for at drikken er iskald. Det er digg syns jeg 8) Lenke til kommentar
Josten Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Cola i fryseren til den blir sånn slushaktig. Det er digg og sykt enkelt. Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Cola i fryseren til den blir sånn slushaktig. Det er digg og sykt enkelt. nåja det er ikke så enkelt du må jo sjekke colaen hele tiden slik den ikke fryser helt Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 vil prøve denne jeg http://www.webtender.com/db/drink/1314 og denne http://www.webtender.com/db/drink/3834 Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 har smakt nr 1 av de du viste. den smakte direkte dritt, en slags sprite med en rar smak i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå