Gå til innhold

Kjøpte SSD fra komplett.no

Anbefalte innlegg

Vet dessverre ingenting om en evt. gen 3. Kan du ikke bare fyre den i kabinettet, installere OS på den, glise av ytelsen og glemme hele utseendet? Gikk selv fra Windows på en WD Black snurredisk til en slik, og det var som natt og dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Isåfall passer nok ikke X-25. De er ikke særlig pene, nei :p Kan heller anbefale Vertex fra OCZ. De har toppdeksel av sortlakkert metall og blank underside. Vet det har vært en del feil på tidlige utgaver, men kjenner ikke så godt til de nye, f.eks. Vertex 2.

http://www.ocztechnology.com/products/solid-state-drives/2-5--sata-ii/performance-enterprise-solid-state-drives/ocz-vertex-2-sata-ii-2-5--ssd.html

Lenke til kommentar

Ja, det er rett og slett slik disse diskene ser ut. Merket meg det når jeg kjøpte min, men ettersom jeg ikke har gjennomsiktige kabinettdører, så tenkte jeg ikke mer over det. Ihvertfall ikke når jeg merket hvor sinnsykt mye bedre ytelse jeg fikk på maskinen. På grunn av en harddisk? Det hadde jeg aldri trodd.

En harddisk er i utgangspunktet langt fra pen, og derfor tror jeg ikke Intel har valgt å bruke penger på utseendet. Jeg synes ihvertfall det ikke hadde vært verdt en hundrelapp eller to mer for at disken skal se "pen" ut... jeg ser jo aldri på den uansett.

Lenke til kommentar

Hei.

Har nå sjekket litt rundt på youtube etter rewievs på Intel sin disk, og har ikke sett en eneste disk med den samme feilen som dere mener alle diskene har. Skjønner ingenting

Min ser ganske lik ut med din, og pakken den kom i bar ikke tegn av tidligere bruk, så tror du må innfinne deg med at disse diskene ikke er laget med hensyn på utseende, men snarere ytelse.

edit; og jeg bestilte og fikk min i går, etter å ha lest tråden, så tok en ekstra titt på baksiden før jeg satte den i laptopen.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Den er jo ikke brukt, det er tydelighvis en produksjonsfeil som gjør at noen kommer ut ok og andre ser ikke ut.

Du, unskyld meg - men disken din fungerer jo, og de fleste som skriver her har samme utseende som deg. Så det hele munner ut til at du forventet noe pent, men fikk ikke det og mener det er en mangel.

Jeg kan ikke helt se belegget for å si at det er en produksjonsfeil som gjør at noen er ok og andre ikke. Hvis utseende var så viktig - hvorfor kjøpte du ikke den andre disken som ble nevnt tidligere i tråden som ble beskrevet som meget estetisk utført?

edit; for moro skyld testet jeg noen sider nå som henviste til disken, men de viser bare oversiden, som tross alt ser grei ut. Baksiden fant jeg ikke noe som henviste til.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Forbrukerkjøpslov §15 Tingens egenskaper

Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen

b)svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper

Kan TS heve kjøpet ved hjelp av denne paragrafen?

Lenke til kommentar

En annen ting. Om man velger å beholde disken, siden det virker. Kan ikke det senere bli problemer hvis man må sende inn varen pga reklamasjonssak? Da kan man få beskjed at ikke reklamasjon eller garanti gjelder, siden disken har fysiske skader.

Det kan i verste fall bli en kjedelig sak for kunden.

Lenke til kommentar

En annen ting. Om man velger å beholde disken, siden det virker. Kan ikke det senere bli problemer hvis man må sende inn varen pga reklamasjonssak? Da kan man få beskjed at ikke reklamasjon eller garanti gjelder, siden disken har fysiske skader.

Det kan i verste fall bli en kjedelig sak for kunden.

Like lite problemer som ved å henvise til at butikken sa dette ikke var fysiske skader. Dette blir vel mildt sagt "hvis situasjon" - det er jo allerede slått fast at det ikke er fysiske skader.

Lenke til kommentar

Men om det skulle bli en reklamasjonssak om halvannen år, så hvordan kan du da bevise at varen var slk da du fikk den? Butikken kan og si at om varen var skadet ved ankomst, så er det din plikt å reklamere på det innen rimelig tid. Og halvannen år er ikke rimelig tid.

Jeg vet ikke om dette vil bli noen problem. Men i verste fall, så kan det bli mye krangel.

Lenke til kommentar

Men om det skulle bli en reklamasjonssak om halvannen år, så hvordan kan du da bevise at varen var slk da du fikk den? Butikken kan og si at om varen var skadet ved ankomst, så er det din plikt å reklamere på det innen rimelig tid. Og halvannen år er ikke rimelig tid.

Jeg vet ikke om dette vil bli noen problem. Men i verste fall, så kan det bli mye krangel.

Nå sier jo han at han sendte inn pga at den ikke så pen nok ut - og ble avvist med at varen fungerer jo, så ser ikke helt problemet her?

Lenke til kommentar

Nå sier jo han at han sendte inn pga at den ikke så pen nok ut - og ble avvist med at varen fungerer jo, så ser ikke helt problemet her?

Jeg sendte den inn fordi jeg så merkene og ikke viste hva det var, for alt jeg viste kunne det ha vært skader fra fukt el. I følge Komplett så var det altså en feil i syrebehandlingen, men hvis det skjer noe med ssd'en så har jeg jo et grunnlag nå for å si *i told ya so*. Men iverfall, har bestemt meg for å beholde disken intill videre.

Tusen takk for alle svar her.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...