Gå til innhold

Kjøpte SSD fra komplett.no

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte meg en Intel 80gb SSD fra komplett, og når den kom så jeg at den hadde noen stygge merker på baksiden, det kunne se ut som enten fukt skade eller en produksjonsfeil fra intel sin side, men uansett sendte jeg den tilbake til komplett i håp om at de skulle ordne opp og gi meg en ny en. Isteden for å sende en ny en gjorde de en test av ssden og har nå sendt den tilbake. Det jeg lurer på da er om jeg har noen rett til å få en ny en som ikke er skadet i produksjonen. Betalte borti 2000 kroner for den lille metalbiten, da forventer jeg at det skal være en pen liten metal bit. Som jeg ser det blir det jo det samme som å kjøpe en bil som er full av riper, det påvirker jo ikke ytelsen på bilen, men ingen vil ha en oppripa bil.

På forhånd takk

Mvh Mr.A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle gjøre det, men fant ut at de akkurat hadde sendt den tilbake, da må jeg betale frakta til komplett + noe penger komplett skal ha for å ta tilbake varen + frakta og kostnadene på returen jeg gjorde. Det blir litt penger, penger jeg ikke har. Lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å få den bytta på garanti, for meg er det litt rart at de ikke sender produksjonsfeil tilbake til intel.

Mvh Mr.A

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Noen forslag på hva jeg burde gjøre, hvordan fremgangsmåte jeg burde ha ? Er helt blank, det så ut som komplett ikke brydde seg om at den så ut som den gjorde så de sendte den i retur, og jeg hentet den i nå nettopp på postkontoret.

komplett skrev i et brev som kom med pakken:

Varen ble sjekket. Varen ble testet Ok. Disken var ikke initialisert, vi kjørte en quick format og tok en kjapp test for å konkludere at disken er Ok. Fukten du henviser til er syrebehandlingen av metallet, og ikke et resultat av vannskade. Disken returneres

1. Jeg visste at selveste elektronikken var ok da jeg testet den før jeg sendte den tilbake

2: Jeg sa aldri at jeg var sikker på at det var en fuktskade, selv om det ser ut som om de tror jeg sa at jeg var 100% sikker på at det var fukt.

3: Greit at den er syrebehandlet men når den syrebehandlingen har gått galt vil jeg gjerne ha en ny.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Bare skriv noe ala dette:

Hei igjen..

Det er som nevnt uakseptabelt å betale full pris for en disk som er full av riper/ merker som har kommet som følge av feil ved produksjonen og/ eller har blitt skadet i et eller flere ledd av distribusjonen. Varen ble solgt som ny, og da er det naturlig at det ikke foreligger noen ripe eller fukt/ syremerker. Hadde varen derimot vært solgt som demomodell eller at det hadde stått spesifikt at harddisken hadde riper ville selvfølgelig saken sett annerledes ut.

Jeg krever omlevering i en ny ripe/ merkefri vare samt å få dekket mine utgifter i forbindelse med reklameringen på disken.

MVH

XXXX YYYY

Endret av KVTL
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tusen takk, skal prøve å se hva komplett sier, vi har tross alt vært kunder der ganske lenge og hadlet for mange tusen kroner der, deler til rundt 3-4 pcer er handlet der og de blir jo en del penger, så jeg håper de godtar eller er det mulig jeg går over til denne nye butikker (dustinhome)

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Mener du at den ser tilnærmet slik ut:

643352.jpeg

Intels 2. gen. X-25M ser faktisk slik ut. Visste ikke hvorfor, men syrebehandling høres logisk ut. Tror neppe Komplett kan gjøre noe med dette.

Min ser ikke slik ut, tror jeg ihvertfall...

*Sjekke*

Edit: Nei, min ser IKKE slik i det heletatt

Endret av Slettet+8974354
Lenke til kommentar

Hehe. Har to stykker, og begge ser nå slik ut (merk; bulkutgave). Jeg gir nå egentlig f.. i hvordan undersiden ser ut. Det er den syke ytelsen jeg bryr meg om :thumbup:

Edit: Model/produktnummeret på de jeg har er SSDSA2M080G2GC

Endret av SpecR
Lenke til kommentar

Mener du at den ser tilnærmet slik ut:

643352.jpeg

Intels 2. gen. X-25M ser faktisk slik ut. Visste ikke hvorfor, men syrebehandling høres logisk ut. Tror neppe Komplett kan gjøre noe med dette.

Ja, den ser ca sånn ut, og det synes jeg er uakseptabelt for den prisen.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Du betaler da for ytelsen, ikke utseendet på denne varen. Og den skal vel uansett, i de fleste tilfeller, monteres inne i et kabinett? :ermm: Beklager, men jeg ser rett og slett ikke problemet her...

Lenke til kommentar

Du betaler da for ytelsen, ikke utseendet på denne varen. Og den skal vel uansett, i de fleste tilfeller, monteres inne i et kabinett? :ermm: Beklager, men jeg ser rett og slett ikke problemet her...

Prinsippsak. Du betaler for en vare som skal være feilfri, da hjelper det ikke samme hvilke argumentasjoner man har for at den ikke ser sånn ut.

Dog er det slik du sier at alle 2. gen X-25M ser slik ut, hjelper det lite om man klager på det til Komplett.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

I min verden er utseende viktig og, selvfølgelig kommer ytelse over utseende, men når jeg kjøpte den ssd'en så trodde jeg Intel sine fabrikker viste hvordan man behandler alu/metal. Hvis det er sånn de lager det så foreslår jeg at de går over til plast.Hvis ikke bil "analogien" funker så la oss si en dyr telefon istede for. Jeg har en HTC hd2 og den har et metal/alu lokk over batteriet, hvis det var oppripa på alle eksemplarene så er det jo nesten ingen som hadde kjøpt den

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Joda, skjønner hva du mener. Du kan jo returnere Intel'n på angrerett (hvis mulig) og kjøpe en annen, penere SSD av et annet merke (f.eks. OCZ) men du vil da kunne bli sittende igjen med en SSD som yter mindre og er av potensielt dårligere kvalitet. Valgets kvaler...

Lenke til kommentar

Joda, skjønner hva du mener. Du kan jo returnere Intel'n på angrerett (hvis mulig) og kjøpe en annen, penere SSD av et annet merke (f.eks. OCZ) men du vil da kunne bli sittende igjen med en SSD som yter mindre og er av potensielt dårligere kvalitet. Valgets kvaler...

Hvis ikke de har en intel sdd som ikke ser sånn ut tror jeg at jeg venter til gen3 kommer, hvis det kommer en da, eventuelt til de har forbedret produksjons metodene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...