N* Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Jeg har nylig begynnt på et maleri på 10x2.1 meter. Jeg vet ikke om jeg noengang blir ferdig, men har hvertfall lyst til å legge ut bilder fra prosessen her. Inspirasjonen: Først og fremst er det graffiti som er den store innflytelsen. For dere som er litt inni det kan jeg si at de største forbildene er Can2 og Totem (http://www.flickr.com/photos/25186111@N05/) fra 3ACrew. Stilen er oldschool, men med ekstra detaljer og 3D virkninger som går litt lenger en vanlig ettpunktsperspektiv. Jeg bruker ikke bokstaver, selve bokstaven var jo aldri viktig i graffitien i første omgang. Jeg bruker kun abstrakte former (som forsåvidt er det samme som bokstaver). Men det ble liksom ikke noe ordentlig greie på graffitien min før etter jeg begynnte å la meg inspirere av psykedelia. Psykedelisk musikk er ikke som mange tror, sært og antikommersiellt. Det er like fengende som popen, men tingen er at du får mye, mye mer en nok av det. Ordene "mye", "overlesset", "pompøst" osv er stikkord her, dette er noe jeg har fascinert meg over før også, jeg så det på hiphoptyper i for store bukser og generellt overlesset i farger, kjettinger og masse ting. Sånn som han i den "gamle" melkereklamen, hvis noen husker den. Jeg har også latt meg inspirere av barokken. I de første skoleoppgavene mine pleide jeg å velge barokken som inspirasjonskilde, den appelerer til meg fordi den er pompøs, voldsom og detaljert. Det er også kommersiell dekor. Ikke noe rare greier. 3D-formene som jeg skal male skal fylles helt opp med psykedeliske, flytende mønstere. Litt barokk/snirkleaktige saker som skifter farge ettersom om det er lys eller skygge. Det hele skal være lett og like og være tilgjengelig for massene. Hittil har jeg bare nevnt på utseendet. Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å ha med noe budskap, siden det egentlig ikke er min greie. Men så fant jeg på et par strofer som kanskje er litt vakre, men ikke noe særlig interresante. Det er dette jeg trenger mest hjelp til. Å velge om jeg skal ha med dette eller ikke. Det dreier seg om en stor E. En kompis av meg pleide å hyle ut EEEEE! med en merkelig lyd bare han kunne lage når vi var små. Jeg har lagt til en liten mening i E'en: Jeg har kuttet ut "stammen" i E'en og står dermed igjen med tre streker som hver skal ha en linje med tekst på seg: For Love, Against Hate. For Peace, Against War. For Justice, Against Luxury. Men jeg syntes det høres, tja, litt dumt ut kanskje, som om det plutselig tippet over til å bli litt for kommersiellt igjen. Men det er kanskje bare meg. Hva syntes dere om "meningen" min? Jeg tenkte det skulle være graffti over det meste av lerretet og i midten disse tre linjene omgitt i gyllene barokksnirklerier. Men ihvertfall: Hele greia skal males med den minste penselen jeg fant i butikken. Det er nettopp derfor jeg er litt i tvil på om jeg noen gang orker å bli ferdig med det. Penselen er 2-4mm tykk. jeg har regnet ut at det tar ca 2000 timer å lage. Jeg legger ved 2 biler for å vise hvor langt jeg har kommet. Ikke bry dere om det som er i bakgrunnen, det er bare noe jeg begynnte på tidligere, før jeg fant ut jeg skulle lage noe litt annet. Endret 7. mai 2010 av N* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå