jorgen230 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 skal ha en pc som kan drive crysis, cod6 og mange flere max budsjett: 25000kr type pc: gaming type prosessor: intel vet ikke ka mer æ ska skriv ps: kan dere set sammen en komplett pc Lenke til kommentar
Moonhunt Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Satt og mekket på et par alternativer, men endte alltid opp med et par spørsmål som du burde vurdere. 25.000 på en spill-PC er ganske ekstremt. Skal man kun gå for en standardløsning med en skjerm og resten av pengene i komponenter, vil man få liten effekt i spill i forhold til en løsning til halve prisen. Det som gir mer mening, er å legge opp en flerskjermsløsning. Men det kommer litt an på hvilke spill du spiller. Om du er av typen som spiller Football Manager, vil det ha liten hensikt å ha 3 skjermer satt opp. Spiller du flight simulator eller andre spill med god støtte for flere skjermer, så gir investeringen mer mening. Derfor lurer jeg på hva du ønsker ut av systemet. Har selv en løsning som kostet rundt 12.000 kroner uten skjerm. Den fungerer i alle spill jeg har testet så langt, men det jeg kunne tenkt meg var å bruke noen tusen på å få opp tre skjermer på systemet. Da vil jeg nok komme opp mot 20.000 i totalpris, men det vil være verdt det i forhold til de spillene jeg spiller/ ønsker å spille. Endret 6. mai 2010 av Moonhunt Lenke til kommentar
svettingen Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) skal ha en pc som kan drive crysis, cod6 og mange flere max budsjett: 25000kr type pc: gaming type prosessor: intel vet ikke ka mer æ ska skriv ps: kan dere set sammen en komplett pc Bruker du 25k på en pc nå, vil du få en som er bedre for 10k om ett år. Det er derfor ikke lurt å invistere over 10-12k på en gamer PC. Kjøp heller en oppgradervennlig PC til 8-12k og sett resten av pengene i banken, evt bruke de senere på nye deler. Endret 6. mai 2010 av svettingen Lenke til kommentar
Reacto Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hvis du skal bygge selv: https://prisguiden.no/profil/lister/114536 Kabinettet, strømforsyning, hovedkort er veldig oppgraderingsvennlig. Støtter full 16x/16x CF hvis du vil legge til et til 5970 senere og har stor strømforsyning. Rask SSD til Windows og rask 1TB til alt annet. Prosessoren er den beste når det gjelder gaming. Selvfølgelig er det mulig å sette opp et billigere system, men vil man ha det beste vil man ha det beste. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Hva med dette oppsettet da?: Corsair Extreme. Der har du et oppsett til 25k kr, men den overstiger med ca 200 kr da. Men så har du alt du måtte trenge. Vet ikke om høyttalerne er noe du trenger da. Og ikke nok med det, men dette setup'et er noe av det bedre du kan finne til 25k kr. Endret 6. mai 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå