Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Får utslett av barbering

Anbefalte innlegg

Får store røde utslett etter å ha berbert meg. Har prøvd det meste jeg vet om:

-høvel, maskin, vanlig skum, parfymefri skum, parfymefritt etterbarberingssvann, spesialfuktighetskrem fra apotek (locobase)...

barberer selvfølgelig MED hårene.

Noen som sliter med det samme og har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Stine

det skyldes betennelse i hårrøttene. jeg har nettopp vært på party hos ei venninne. der solgte de cosmopharma produkter og hun demonstrerte et foam som renser huden, men som også brukes som barberingsskum. dette skulle forhindre, forebygge og fjerne røde prikker fordi skummet renset huden. tror det het noe med facial og foaming mousse.. du får i hvertfall helt sikkert kjøpt det via nettbutikken hennes. sto på katalogen, så jeg bare limer den inn her. så får du se om du finner noe som kan hjelpe. www.cosmopharma.no/no58759

Lenke til kommentar

Ett av de desidert beste stedene og tidspunktene å barbere seg er i badstu. Etter en skikkelig omgang i badstua er skjegget blitt mykt av varmen og svetten fungerer utmerket som barberskum.

Hvis man ikke har badstu så er det kanskje en litt dyr metode, men hvis man har tilgang til badstu så anbefaler jeg alle og prøve det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...